نگاهی به فعالیت دارالقرآن ودجا در سالی که گذشت
کد خبر: 3584094
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

نگاهی به فعالیت دارالقرآن ودجا در سالی که گذشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: فعالیت‌های متنوع و متعددی از سوی دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سال 1395 اجرایی و عملیاتی شده است.

مجید گلشادی، مدیر دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به گزارشی از عملکرد این دارالقرآن در سالی که گذشت، گفت: در راستای برنامه‌های آموزشی ویژه کارکنان و خانواده‌های وزارت دفاع، این مرکز دارای 15 مدرسه قرآن، 15 مهد الرضا است.
وی با اشاره به اینکه در مهدالرضاها هدف آموزش قرآن به خردسالان است، بیان کرد: همچنین 10 مرکز آموزش غیرحضوری و به صورت تلفنی در فرآیند بازنگری دستورالعمل‌ها، متون و دوره‌های توانمندسازی مربیان صورت گرفته است تا در سال جدید مربیان توانمند به امر آموزش قرآن بپردازند.
گلشادی اظهار کرد: تا 21 اسفندماه 95 تمام آزمون‌های مدارس توسط تیم داوری مشخص شده از سوی این مدیریت به مراکز اعزام شده و آزمون‌های آن اخذ شده و مدارک آن صادر و تحویل قرآن‌پژوهان شده است.
مدیر دارالقرآن وزارت دفاع با اشاره به مسابقات قرآن این وزارت، اظهار کرد: این مسابقات در سطح خانواده‌های کارکنان وزارت دفاع در گذشته به صورت متمرکز در تهران انجام شد که امسال به لحاظ گستردگی و حجم بالای شرکت‌کنندگان مسابقات به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.
گلشادی با اشاره به اینکه 11 منطقه برای برپایی این مسابقات در نظر گرفته شده، بیان کرد: از جمله این مناطق بندرعباس، کرمانشاه، تبریز، شیراز، اصفهان، پارچین و سه منطقه هم در تهران است.
مدیر دارالقرآن وزارت دفاع عنوان کرد: این مسابقات در مناطق از یک میزبان اعتبار، جوایز و داوری برخوردار هستند. همچنین برای نخسیتن بار در سطح نیروهای مسلح مسابقات همسران در کنار بانوان شاغل پس ار ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که تیم قاری و حافظ وزارت دفاع نیز برای این مسابقات مشخص شد.
captcha