مومنان در آستانه سال نو، از نیازمندان دستگیری کنند
کد خبر: 3584170
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
امام جمعه آشخانه:

مومنان در آستانه سال نو، از نیازمندان دستگیری کنند

گروه معارف: امام جمعه آشخانه، با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و تاسی مومنان از ایشان در بخشش و انفاق گفت: مومنان در آستانه سال نو، از نیازمندان دستگیری کنند.

حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه، در گفت‌و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: از سیره ائمه اطهار (ع) توجه به نیازمندان است و کار کردن در راه خدا بی‌جواب نمی‌ماند.
وی ادامه داد: نمونه بخشش و رآفت اسلامی، حضرت فاطمه زهرا(س) است که گردنبند خود و لباس شب عروسی خود را به نیازمند و مستمند بخشیده و در همه شرایط به فکر دستگیری از نیازمندان است.
امام جمعه آشخانه با اشاره به اینکه اطعام، کمک به نیازمندان، توجه به یتیم و غیره از سیره ائمه است که در شآن آن‌ها سوره «هل اتی» نازل می‌شود، خاطرنشان کرد: از برنامه اصلی زندگی ائمه شیعه توجه به نیازمندان است.
حجت الاسلام احمدزاده توصیه کرد: در آستانه سال نو دل مومنان نیازمند را شاد کنید و اگر مومنی گرفتار شده گره از کارش باز نمایید تا خداوند برکات و رحمتش را نازل کند.
وی افزود: لازم است که مانند ایام روزه‌داری، دقایقی غنی خود را جای فقیر بگذارد تا با درک وضعیت روزگار وی، گره از مشکلاتش باز کند.
وی گفت: اگر هر مومنی در کنار خرید سال نو، سهم بسیار کوچکی را نیز به نیازمند اختصاص دهد، سال نو و عید در جامعه برای همه شادی آور خواهد بود و همه می‌توانند در این شادی سهیم باشند.
حجت الاسلام احمدزاده یادآور شد: شکرانه نعمات خداوند، رسیدگی به مشکلات نیازمندان است تا برکات الهی در جامعه گسترش یابد.
captcha