رسالت بنیاد شهید، زنده نگهداشتن نام شهدا در جامعه است
کد خبر: 3584193
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان شمالی:

رسالت بنیاد شهید، زنده نگهداشتن نام شهدا در جامعه است

گروه معارف: مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان شمالی گفت: رسالت اصلی بنیاد شهید، زنده نگهداشتن نام شهید و ارج نهادن به خانواده شهداء، در جامعه است.

حجت الاسلام تقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان شمالی، در گفت‌و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی، با بیان اینکه شهدا به وظیفه خود عمل کردند و اکنون همه ما در قبال شهدا وظیفه داریم، اظهار کرد: فلسفه تاسیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
وی با بیان اینکه که امام راحل(ره) با دیدگاه وسیع خود، نیاز به این نهاد را سال‌ها قبل به خوبی احساس کرده بود، ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال تاسیس تا کنون افتخار خدمتگزاری به خانواده شهدا و ایثارگران را دارد.
وی با بیان اینکه خدمت به خانواده ایثارگران افتخار بزرگی است، خاطرنشان کرد: وظیفه ملت ایران در قبال شهداء، پیروی از سیره آن‌ها و ادامه دادن راهشان است.
حجت الاسلام عزیزی همچنین به ضرورت بزرگداشت شهدا و نام‌گذاری روز 22 اسفند، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 83 به عنوان روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تکریم خانواده شاهد و ایثارگر به عنوان رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، شناساندن این فرهنگ ناب و نهادینه کردن آن با تکیه بر تمام ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های اجرایی استان در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وفات حضرت ام البنین (س) نیز یادآور شد بانوان و همسران شهیدی که رنج های بسیاری را متحمل شدند، الگوی خود را این بانوی بزرگ و حضرت زینب(س) قرار دادند و قدردانی از این بزرگواران یک وظیفه ملی است.
captcha