تشكیل كارگروه تعمیق باورهای دینی در معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری
کد خبر: 3584266
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
ملاوردی خبر داد:

تشكیل كارگروه تعمیق باورهای دینی در معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری

گروه اجتماعی: معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده از تشكیل كارگروه تعمیق باورهای دینی در این معاونت خبر داد و گفت: در این كارگروه به صورت غیرمستقیم و ایجابی بر روی مسائل مدنظر رئیس جمهور در مباحث فرهنگی كار می‌كنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، شهین‌دخت ملاوردی، معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده امروز، 24 اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران كه در حاشیه همایش ملی «ریحانةالنبی» در مهر برگزار شد، با بیان اینكه در حال مستندسازی عملكرد خود در بخش‌های مختلف فرهنگی و قرآنی هستیم تا آن را قبل از انتخابات منتشر كنیم، گفت: رویكردی كه ما در این دوره در مورد مباحث قرآنی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب داشتیم همان برنامه‌ای است كه رئیس جمهور در بخش فرهنگ ارائه داده بودند مبنی بر اینكه رویكردهای نهادهای فرهنگی از باید به باور و از تبلیغ به تعمیق باشد.

وی از تشكیل كارگروه تعمیق باورهای دینی در معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در این كارگروه به صورت غیرمستقیم و ایجابی داریم بر روی این مسائل مدنظر رئیس جمهور در مباحث فرهنگی كار می‌كنیم و اعتقاد داریم كه تأثیرگذاری آن از شعار دادن بیشتر است لذا نشست‌های تخصصی زن، معرفت دینی و اندیشمندان معاصر را طراحی كردیم و در مناسبت‌های مختلف این نشست‌ها برگزار می‌شود.

ملاوردی در ادامه با یادآوری اینكه اشتغال بانون در مأموریت‌های این معاونت نیست، گفت: آنچه كه باید از ما انتظار داشت این است كه بتوانیم وضعیت زنان و خانواده را بررسی كرده و مسائل و آسیب‌های آنان شناسایی كنیم.

وی همچنین شناسایی ظرفیت‌های موجود و رفع مشكلاتی كه نیازمند توجه فوری هستند را از دیگر وظایف این معاونت برشمرد و گفت: در این راستا سعی می‌كنیم تا هماهنگی‌های لازم را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود انجام دهیم.

ملاوردی اظهار كرد: طبق مصوبه‌ شورای عالی اشتغال، وزارت كار موظف به تدوین سند اشتغال پایدار شده است كه در این مصوبه بخش زنان به عهده معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری سپرده شده است كه ما این سند را با دو گروه هدف زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی تدوین كرده و به دبیرخانه شورای عالی اشتغال ارسال كردیم اما هنوز در دستور این شورا قرار نگرفته است.

وی با بیان اینكه سند توانمندسازی زنان در گروه‌های مختلف را آماده كرده و هم‌اكنون در كمیسیون اجتماعی در حال برریس است و به زودی تصویب خواهد شد، گفت: نرخ مشاركت اقتصادی زنان در ایران در سال 94 از 13 ممیز 3 به 14 ممیز 9 در سال 95 رسیده است و این نشانه خوبی است كه نشان می‌دهد مقدمات ارتقای این شاخص و توانمندی زنان فراهم شده است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با تأكید بر اینكه دولت به جد به دنبال خارج شدن از ركود است، گفت: هم‌اكنون تقاضا برای اشتغال و رفع بیكاری بحث عمومی در جامعه ماست و زنان و دختران ما نیز به این مسئله مبتلا هستند.

وی در ادامه با تصریح اینكه در چارچوب این معاونت اعمال رویكرد عدالت جنسیتی را مطرح كردیم كه مجلس با آن موافقت كرد، گفت: این یك چارچوب جدید است كه با تعیین شاخص‌هایی كه در موارد مختلف به ویژه مسائل اولویت‌دار خواهیم داشت و با هدف‌گذاری كمی، برای اولین بار در پایان برنامه توسعه وضعیت خود را اندازه گیری خواهیم كرد تا فاصله میان وضعیت موجود با وضعیت مطلوب را اندازه‌گیری كرده تا بتوانیم برنامه‌ریزی صحیحی برای آن داشته باشیم.

ملاوردی همچنین تدوین و اجرای طرح ملی تاب‌آوری اجتماعی در استان‌ها را یادآور شد و گفت: باید مشابه آنچه در اقتصاد مقاومتی اتفاق می‌افتد در آسیب‌های اجتماعی نیز تاب‌آوری داشته باشیم و یكسری مهارت‌ها را به اعضای خانواده ارائه دهیم تا زمانی كه حادثه و یا آسیبی روی می‌دهد بتوانند خودشان را كنترل كنند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: این طرح را فعلاً در دست اجرا داریم و بعد از آسیب‌شناسی كه دوره اول آن را خواهیم داشت به طور كامل‌تری در فاز دوم آن را ادامه خواهیم داد.

ملاوردی در ادامه امور بانوان استانداری‌ها و فرمانداری‌ها را بازوان اجرایی این معاونت در اجرای برنامه‌ها دانست و گفت: اینان با دستان خالی بسیار هنرمندانه فعالیت‌های ما را دنبال می‌كنند.

وی ادامه داد: خود ما از این ساختار و تشكیلاتی كه وجود دارد و باید منابع و اختیارات و امكانات كافی داشته باشند راضی نیستیم لذا تقویت این ساختار را در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی كردیم چرا كه ساختار كنونی اصلاً متناسب با نیازها و انتظارات نیست اما با همین وضعیت هم عملكردی كه مجموعه دولت در این دوره داشتیم، خوب بوده است و به نظر من ما 50 درصد راه را درست رفتیم و ریل‌گذاری درستی را برای دوره بعدی دولت دوازدهم انجام دادیم.

ملاوردی اضافه كرد: در دولت دوازدهم چه باشیم و چه نباشیم اگر قانون توسعه ششم درست اجرا شود، عملكردی خواهد داشت كه بسیار ریشه‌ای و بهتر از عملكردهای گذشته خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش ملی «ریحانةالنبی» اشاره كرد و گفت: اگر زودتر از این‌ها به ما اعلام شده بود، حتماً در اجرای این برنامه همكاری می‌كردیم.

وی گفت: ما در نظر داریم تا دبیرخانه دائمی برای هفته زن در معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری داشته باشیم كه با مشاركتی كه در همایش ملی «ریحانةالنبی» در سال‌های آینده خواهیم داشت می‌توانیم دبیرخانه دائمی را به همین جازه ادبی و همایش ملی ریحانةالنبی اختصاص دهیم تا در طول سال این دبیرخانه فعال باشد و در فرصت لازم بتواند یك همایش در شأن شخصیت حضرت زهرا(س) و با تأثیرگذاری و اثربخشی لازم برگزار كنیم.

ملاوری بیان كرد: البته تمام این برنامه‌ها باید بعد از انتخابات انجام شود چون هم‌اكنون درگیر برنامه‌ها و مستندسازی و تدوین گزارش عملكرد خود هستیم و بعد از انتخابات در خدمت مردم این دیار خواهیم بود.

captcha