کمک ۷۵ میلیارد تومانی خیران برای تامین مایحتاج شب عید نیازمندان
کد خبر: 3584284
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷

کمک ۷۵ میلیارد تومانی خیران برای تامین مایحتاج شب عید نیازمندان

گروه جامعه: مردم نیکوکار استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی، فارس و تهران بیشترین پرداخت کمک‌های نقدی و غیر نقدی را در سال ۹۵ به نیازمندان داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، ابوالقاسم رستگار، مدیر کل انفاقات، صدقات و امور اجرایی مشارکت‌های کمیته امداد با اشاره به برگزاری  بیست و هفتمین سال برگزاری مراسم  جشن نیکوکاری با شعار بهار همدلی و شکوه مهربانی با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت آموزش و پرورش، نیروی مقاومت بسیج، مساجد و مراکز نیکوکاری از ۱۸ تا ۲۰  اسفند ماه سال جاری در سطح کشور گفت: مراسم جشن نیکوکاری امسال با رویکرد تحولی و با هدف فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، ایجاد فضای پرنشاط و مطلوب مبنی بر تامین نیازهای خانواده‌های نیازمند برگزار شد که مشارکت گروه‌های مختلف جامعه در  این جشن، بسترسازی مناسب به منظور مشارکت طبقات مختلف جامعه در کمک رسانی به محرومان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بالقوه سطح جامعه و لحاظ کردن خواسته ها، انتظارات و توقعات جامعه  از جمله موارد تحولی در این جشن بوده است. 

رستگار در ادامه با اشاره به حضور مؤثر مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه برای هم افزایی در جهت کمک به نیازمندان افزود : برقراری ارتباط با گروه‌های هدف نظیر مدیران ادارات، کارخانجات، اتحادیه‌های صنفی، شهرک‌های صنعتی و ... به منظور مشارکت هر چه بیشتر این گروه ها در جشن نیکوکاری برای اطلاع رسانی وضعیت معیشت محرومان و آگاه ساختن آنان، از دیگر اقدامات کمیته امداد برای ایفای بخشی از مسئولیت اجتماعی این نهاد بوده است.

مدیر کل انفاقات، صدقات و امور اجرایی مشارکت‌های کمیته امداد با اشاره به اینکه میزان کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ رشد چشمگیری داشته است تصریح کرد: بر اساس آمارهای  اولیه که دو روز پس از اجرای جشن تجمیع شده است میزان کمک‌های خیران سراسر کشور به نیازمندان در سال ۹۴ حدود ۳۶ میلیارد تومان بوده است  که این میزان در مدت مشابه سال جاری به حدود ۷۵  میلیارد تومان  ارتقاء پیدا کرده است.

وی به رشد قابل توجه کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران  هم اشاره کرد و یادآور شد: در برآوردهایی که  دو روز پس از  برگزاری جشن انجام شده، میزان کمک‌های نقدی نیکوکاران در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد و کمک های غیر نقدی نیز ۸۹ درصد رشد داشته است.                

وی عنوان کرد: مردم نیکوکار استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی، فارس و تهران بیشترین پرداخت کمک های نقدی و غیر نقدی را در سال ۹۵ به نیازمندان داشته‌اند.

براساس این گزارش از اسفند ماه سال ۶۹ و در آستانه عید نوروز مردم نیکوکار کشورمان همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در همایشی عظیم که تبلور نوعدوستی، نیکوکاری آنان است کمک‌های خود را به خانواده‌های نیازمند و محرومان جامعه ارائه می‌کنند که امسال نیز توزیع کمک‌های نقدی و غیر نقدی در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال ۹۵ نیز به دست نیازمندان خواهد رسید. 

این در حالی است که آمار نهایی کمک های مردمی به جشن نیکوکاری با توجه به استمرار آن تا پایان سال متعاقبا اعلام خواهد شد.

captcha