جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 96
کد خبر: 3584344
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 96

گروه فعالیت‌های قرآنی: شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان یکی از نهادهای بالادستی در فعالیت‌های قرآنی که عمدتاً در بحث سیاست‌گذاری برنامه‌ها فعالیت دارد، در طول سال شش جلسه را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، متشکل از مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و نیز تعدادی از وزرای دولت از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر ورزش و جوانان، است که به عنوان بالادست‌ترین نهاد قرآنی کشور شناخته می‌شود که در بحث سیاستگذاری در عرصه فعالیت‌های قرآنی اقدام به برگزاری جلسات جهت تحقق بخشیدن به اهداف منشور توسعه می‌کند.
شورای توسعه فرهنگ قرآنی در طول سال اقدام به برگزارش شش جلسه می‌کند و در برخی مواقع نیز ممکن است به دلیل شرایط خاص اقدام به تشکیل جلسات فوق‌العاده می‌کند،‌ جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی معمولاً به دلیل عدم حضور وزرای عضو شورا و نیز معاونین رئیس جمهور با تعویقات متعدد مواجه می‌شود.
با این وجود سال 95 یکی از معدود سال‌هایی بود که شورای توسعه، تمام جلسات خود را برگزار کرد. این شورا در سال 96 نیز شش جلسه به صورت هر دو ماه یکبار خواهد داشت که برنامه پیشنهادی این جلسات که توسط دبیرخانه شورا تهیه شده است در ادامه آمده است. این برنامه برای تصویب نهایی باید به صحن شورا برود، معمولاً برنامه پیشنهادی در صحن نیز تأیید می‌شود.
بر همین اساس اولین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 96 روز دوم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و در ادامه آن دو ماه بعد باید منتظر برگزاری دومین جلسه شورا در روز دهم تیرماه باشیم.
جلسه سوم نیز روز چهارم شهریورماه و جلسه چهارم نیز در روز ششم آبان ماه برگزار می‌شود. همچنین جلسات پنجم و ششم این شورا نیز به ترتیب در روزهای دوم دی و پنجم اسفندماه برگزار می‌شود.
جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی در اولین روزهای شنبه هر ماه برگزار می‌شود. همچنین ساعات برگزاری این جلسات در نیمه اول سال از ساعت 18 تا 20 و در نیمه دوم سال از ساعت 18:30 تا 20:30 برگزار می‌شود.
همچنین در سطحی پائین‌تر از شورای توسعه، جلسات مجمع مشورتی این شورا نیز برگزار می‌شود که طرح‌هایی که قرار است در شورای توسعه فرهنگ قرآنی مورد بررسی قرار گیرد، ابتدا به صحن این جلسه رفته و بعد از بررسی برای تصویب نهایی به صحن اصلی شورا می‌رود.
جلسات مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به صورت ماهانه و معمولاً در یکشنبه‌های هر ماه برگزار می‌شود، ساعت برگزاری جلسات این جلسات نیز در نیمه اول سال 15 تا 17 و در نیمه دوم سال 14 تا 16 است.
بر همین اساس اولین جلسه مجمع مشورتی در روز 20 فروردین‌ماه برگزار می‌شود و دومین جلسه نیز روز 17 اردیبهشت‌ماه خواهد بود. همچنین جلسه سوم نیز در روز 21 خردادماه است و جلسه چهارم نیز روز 25 تیرماه برگزار می‌شود.
جلسات پنجم،‌ ششم و هفتم این مجمع نیز به ترتیب در روزهای 22 مردادماه، 26 شهریورماه و 23 مهرماه برگزار می‌شود. همچنین جلسه هشتم نیز 21 آبان‌ماه برگزار می‌شود.
جلسه نوزدهم این مجمع نیز در روز 19 آذرماه برگزار می‌شود و جلسات دهم تا دوازدهم نیز به ترتیب در روزهای 24 دی، 15 بهمن و 20 اسفندماه برگزار خواهد شد. تا به این ترتیب جلسات این مجمع نیز در سال 96 به ترتیب عنوان شد، برگزار شود.
captcha