دولت برای استانداران کلاس اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی بگذارد
کد خبر: 3584388
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی:

دولت برای استانداران کلاس اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی بگذارد

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه تاکید کرد: برخی استانداران در مناطق مختلف کشور با مردم درگیر شده‌اند زیرا نه ایران و نه اسلام را می‌شناسند و دولت قبل از انتصابشان باید آنان را با مسایل آشنا کند تا وضع کشور به اینجا نرسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی، امروز 25 اسفندماه در ابتدای درس خارج خود با اشاره به روایتی از پیامبر گفت: زمانی فرا می‌رسد که انسان میان ناتوانی و معصیت مخیر می‌شود، به عنوان مثال ممکن است دو برادر باشند که یکی در مدتی به قیمت رشوه‌خواری و فروش اجناس قاچاق و دزدی و ... صاحب آلاف و الوف شد و برادر دیگر زندگی ساده روزمره دارد؛ برادر اولی به او می‌گوید تو کم دست و پا هستی یعنی گناه نکردن تعبیر به کم دست و پایی می‌شود.
وی افزود: کسانی که مقید به آداب شرعی و دینی هستند مورد اتهام قرار گرفته و کم دست و پا تلقی می‌شوند، ولی فرد دیگر به قیمت فروختن انصاف و وجدان صاحب اموال سرشار می‌شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: پیامبر فرمود اگر در این دو راهی قرار گرفتی و متهم به کم دست و پایی شدی کم دست و پایی را بپذیرید ولی دنبال گناه نروید.
این مرجع تقلید تصریح کرد: این افراد که از هر راهی ثروت به دست می‌آورند مدیریت فجور و گناه و ظلم بر دیگران دارند و امثال این ها هم زیاد است؛ جنگل‌ها را می برند و با پول آن ثروت برای خود دست و پا می‌کنند و البته از راه فجور و گناه مجوز هم گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه عمل کردن به وظیفه ناتوانی نیست البته انگ ناتوانی را به او می‌زنند اظهار کرد: برخی این همه اموال حرام را جمع می‌کنند که انسان تعجب می‌کند برای چه اینقدر جمع می‌کنند؛ این چیزی جنون جمع کردن ثروت نیست و در نهایت هم نه خودش می تواند همه آن را استفاده کند و نه فرزندانش از آن بهره می‌برند و زندگی آنان هم برکت ندارد.
این مفسر قرآن در ادامه تصریح کرد: افرادی که دولت برای پست استانداری انتخاب می‌کند باید کلاس ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی برای آنان بگذارد تا خطوط قرمز مردم و فرهنگ و رسوم آنان را بدانند و با مردم درگیر نشوند.
وی افزود: در خراسان جنوبی استاندار با مردم درگیر شده است چون نه ایران‌شناسی او درست است و نه اسلام‌شناسی، در شیراز درگیر شده‌اند و از همه بدتر در سیستان و بلوچستان، استانداری فرستاده‌اند که تعادل شیعه و سنی را به هم زده است و همه این کارها برای بت انتخابات صورت می‌گیرد.
استاد برجسته حوزه بیان کرد: وقتی تعادل شیعه و سنی را به هم بزنید خطر تجزیه پیش می‌آید؛ این درگیری‌ها در خیلی جاها واقع شده است زیرا مردم نسبت به دین خود و شهدا و کشورشان حساس هستند و نسبت به این رفتارها ناراحت می‌شوند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: این مسایل برای مسئولان هزینه دارد و محبوبیت آنان را کم کرده و مردم از آنان فاصله می‌گیرند. 
 وی با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) گفت: ایام عید مخصوصا با میلاد حضرت زهرا ایام خوبی خواهد بود کاری کنیم که خدا راضی باشد و به افراد ضعیف و ناتوان رسیدگی و مسایل اسلامی و محیط زیست نیز رعایت شود.
وی با تاکید بر رانندگی سالم تاکید کرد: ای بسا کسی جان خود را از دست بدهد و در روز قیامت نیز گرفتار باشد زیرا در مرگ خود مقصر بوده و دیگران را نیز گرفتار کرده است.
captcha