تفسیر به رأی؛ بزرگترین آسیب تفسیر‌های پزشکی
کد خبر: 3584403
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
بهادری جهرمی عنوان کرد:

تفسیر به رأی؛ بزرگترین آسیب تفسیر‌های پزشکی

گروه سلامت: یک دانشجوی دکترای معارف اسلامی و نویسنده مقاله آسیب‌شناسی تفسیر پزشکی بزرگترین آسیب این تفسیر‌ها را عدم تخصص کافی نویسندگان در علوم وحیانی و تفسیر به رأی دانست.

روح الله بهادری جهرمی، دانشجوی دکترای مدرسی معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ارائه مقاله خود در اولین همایش مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت در رابطه با آسیب‌شناسی تفسیر‌های پزشکی اظهار کرد: در رابطه با سلامت افراد زیادی در تلاش‌ هستند تا مطالبی را از قرآن استخراج کنند.

وی افزود: به دلیل عدم تخصص مقالاتی نوشته می‌شود که درک و استنباط درستی از علوم وحیانی و تخصصی در زمینه تفسیر قرآن ندارند و مطالب قرآنی مختلف را به سلامت جسمانی و دیگر جنبه‌های سلامت مرتبط می‌کنند.  

بهادری تأکید کرد: لازم اینکه تفسیر درست نوشته شود این است کسی که می‌خواهد در زمینه قرآن تفسیر بنویسد باید در زمینه علوم وحیانی و نگارش تفسیر تخصص کامل داشته باشد.

دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی در ادامه به ویژگی‌های یک تفسیر خوب سلامت پرداخت و عنوان کرد: قرآن با دید انسانی به انسان‌ها نگاه می‌کند برای قرآن پزشک و غیر پزشک بودن تفاوتی ندارد قرآن انسان‌ها را با مطالب هدایتی جذب می‌کند.

وی ادامه داد: تنها چیزی که یک مفسر قرآن باید به آن بپردازد استخراج مطالب هدایتی قرآن و ارائه آن به انسان‌ها است؛ البته این ادعا را نداریم که قرآن فقط کتاب هدایت است، بلکه همزمان کتابی برای ادامه امروزی زندگی ما است و آن چیزی که ما را به زندگی جذب می‌کند هدایت قرآن است.

بهادری یادآور شد: بسیاری از افراد نیز ادعا دارند که با تفسیر قرآن می‌خواهند به گسترش سلامت معنوی بپردازند اما آن چیزی که عملا وجود دارد استخراج مطالبی برای سلامت جسمانی بوده و عمدتا تفسیر رأی است که هیچ ارتباطی با سلامت معنوی ندارند.

 

captcha