فضای مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان مناسب نیست/ تعامل با دیگر کشورها جهت برگزاری این رقابت‌ها
کد خبر: 3584487
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

فضای مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان مناسب نیست/ تعامل با دیگر کشورها جهت برگزاری این رقابت‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری و داور ممتاز قرآن کریم با بیان اینکه فضای مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان مناسب نیست، گفت: خوب است بانوان برای مسابقاتی در این سطح، فضایی کاملاً محفوظ و جدا داشته باشند که تعامل با دیگر کشورها می‌تواند زمینه برگزاری مسابقات بانوان در این سطح را فراهم کند.

مریم خطیب، قاری و داور ممتاز قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به کاستی‌هایی که در فضاهای قرآنی ویژه بانوان وجود دارد، ابراز کرد: آقایان، مسابقات بین‌المللی دارند که هر سال برگزار می‌‌شود اما فضای مسابقات بین‌المللی بانوان مناسب نیست و خوب است فضایی کاملا محفوظ و جدا برای این مهم داشته باشند.
این داور قرآن کریم با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه همه گرفتاری‌های ما در دنیای امروز به خاطر دوربودن از قرآن است و قرآن نسخه شفابخش زندگی در همه زمینه‌هاست، بیان کرد: اگر قرآن محور باشد، مشکلات و گرفتاری‌هایی که جامعه و جهان اسیر آن است، حل می‌شود، از طرفی بانوان می‌توانند در این زمینه مؤثر باشند.
سفر تبلیغی به عتبات
این استاد قرآن در ادامه به سفر تبلیغی خود در تابستان 95 به کربلای معلی اشاره کرد و گفت: این سفر، نخستین تشرف و همچنین نخستین تجربه سفر تبلیغی من بود که آن را عنایت خاص امام حسین(ع) و بهترین خاطره زندگی خود می‌دانم.
وی درخصوص محوریت این سفر نیز ابراز کرد: این سفر زیارتی ـ تبلیغی در راستای برگزاری دوره آموزشی و طی هماهنگی دارالقرآن حرم مطهر رضوی برای نخستین بار، ویژه مربیان و حافظان بانوی کشور عراق، جهت ارتقا سطح حفظ و قرائت آن‌ها برگزار شد.
خطیب مطرح کرد: در این کلاس‌ها که برای فعالان دارالقرآن حرم حسینی و نیز مدرسان و حفاظ برگزار شد، من مدرس کلاس‌های تجوید و وقف و ابتدا بودم و فهیمه‌سادات موسوی‌نیا نیز به تدریس مباحث صوت و لحن پرداختند.
این قاری قرآن کریم ضمن ابراز رضایت از این کلاس‌ها، ابراز کرد: این کلاس‌ها، تجربه بسیار خوبی بود و با وجود اینکه تا قبل آن تجربه نداشتم که با عرب زبان‌ها به این نحو صحبت کنم، اما تمام کلاس‌ها با تدریس به زبان عربی برگزار شد و جزوه‌ای هم به همین زبان آماده و در اختیار حاضران در دوره قرار گرفت. در مجموع در زمینه حفظ و تلاوت دوره خوبی بود.
وی با اشاره به اینکه در این سفر 10 روزه تلاوت و رفع اشکال و آموزش فنون تلاوت نیز ارائه شد، عنوان کرد: استقبال خیلی خوبی از کلاس‌ها صورت گرفت؛ که به عنوان مثال، حضور مادری به همراه دخترش که هر دو مدرس حفظ بودند، علاقه‌مندی قرآنیان عراق را نشان می‌دهد.
خطیب با بیان اینکه استقبال خوب و پرشوری از محفل‌های این دوره، صورت گرفت، ابراز کرد: در عتبه حسینی امکان تلاوت در حرم و رواق‌های مخصوص بانوان فراهم شد و زائران از همه سنین به عنوان مستمع در این محافل حاضر شدند.
برنامه‌های تعاملی با کشورهای دیگر، به ارتقای سطح قرآنیان کمک می‌کند
وی اظهار کرد: ما با مربیان و مدرسانی که در کلاس‌ها شرکت می‌کردند ارتباط خوبی داشتیم و امیدوارم که تعامل و همکاریمان با کشور عراق بیشتر شود، زیرا این ارتباطات می‌تواند زمینه برگزاری مسابقات بین کشورهای مسلمان در بحث بانوان را فراهم کند.
این داور قرآن کریم در پایان گفت: من بیش از سی سال است که به صورت تخصصی وارد بحث مسابقات، تدریس، قرائت و ... شدم و فکر می‌کنم سفرها و برنامه‌های این چنینی می‌تواند بحث خوبی برای ارتقاء حفاظ و قاریان باشد.
captcha