دو اولویت اصلی کشور در سال جدید
کد خبر: 3584506
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
آرین‌منش تشریح کرد:

دو اولویت اصلی کشور در سال جدید

گروه سیاسی: عضو حزب مؤتلفه اسلامی رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد فضای مشارکت حداکثری در انتخابات را دو اولویت اصلی کشور در سال جدید دانست و گفت: از آنجا که معمولا دشمنان از فرصت انتخابات برای ایجاد شکاف و اختلاف در صفوف مردم استفاده می‌کنند بایستی فضای سیاسی کشور به گونه‌ای شکل بگیرد که این توطئه‌ها اثرگذار نباشد.

محمد جواد آرین‌منش، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت حفظ آرامش و ایجاد فضای اخلاقی در سال آینده به واسطه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به عنوان اولویت اصلی سیاسی کشور گفت: سال جدید با توسعه فضای سیاسی و انتخاباتی آغاز می‌شود و دو انتخابات بسیار مهم، سرنوشت‌ساز و فراگیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پیش است. در این شرایط اولویت اصلی کشور که باید مورد توجه قرار بگیرد رفع مشکلات اقتصادی به عنوان معضل اصلی جامعه است که مایه امید و افزایش اعتماد مردم به مسئولان خواهد بود و اولویت دوم ضرورت حفظ انسجام و وحدت ملی، ایجاد فضای مشارکت حداکثری و نشاط سیاسی در جامعه برای برگزاری دو انتخابات پرشور، فراگیر و سرنوشت‌ساز است.
وی ادامه داد: از آنجا که معمولا دشمنان از فرصت انتخابات برای ایجاد شکاف و اختلاف در صفوف مردم استفاده می‌کنند بایستی فضای سیاسی کشور به گونه‌ای شکل بگیرد که این توطئه‌ها اثرگذار نباشد و لازم است هم مسئولان و هم نامزدها و جریان‌های سیاسی در این زمینه هوشیار باشند و از دوقطبی‌سازی برای ایجاد هیجان کاذب سیاسی پرهیز کنند.
آرین‌منش اظهار کرد: نکته اصلی این است که در یک رقابت سیاسی اختلاف نظر و اختلاف سلیقه امری عادی و حتی ضروری است. در واقع اگر اختلاف نظر، اختلاف دیدگاه و برنامه وجود نداشته باشد امکان سازندگی و پویایی جامعه از بین می‌رود. لذا باید همواره از رقابت سلایق و نظرات مختلف استقبال کرد و آن را امری مطلوب و پسندیده دانست.
این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: مسئله مذموم و خطرناک این است که اختلاف سلیقه‌های نامزدها و جریانات سیاسی به اختلافات بنیانی و درگیری جریان‌ها با یکدیگر و تعارض با منافع ملی تبدیل شود و آنجاست که بهترین فرصت برای نفوذ دشمن در امر انتخابات و برهم زدن انسجام و تعادل جامعه فراهم می‌شود و انتخابات را از یک فرصت به تهدید مبدل می‌سازد.
آرین‌منش یادآور شد: بنابراین جریان‌ها و جناح‌های سیاسی در عین حفظ اختلاف نظرات و سلایق همگی باید مصالح ملی را بر مصالح فردی، جریانی، حزبی و گروهی ترجیح دهند تا انتخابات به سرمایه ملی و پشتوانه افزایش توانمندی و کارآمدی درونی و بیرونی نظام بدل گردد.    
captcha