روزانه ۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3584545
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

روزانه ۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور راه‌اندازی می‌شود

گروه معارف: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور در حال فعالیت است، گفت: روزانه پنج کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، در آئین تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: باید برای رونق و آبادانی معنوی مساجد با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه حضور پرشور جوانان و نوجوانان متعهد بیش از پیش تلاش کرد.
سلیمانی با اشاره به اینکه خادمان مساجد قدم در راه انبیاء الهی گذاشته اند، ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگی را رقم بزنیم که در همه استان‌ها و در کنار هر مسجد شاهد فعالیت یک کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه باشیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی حدود هفت هزار کانون فرهنگی و هنری در مدت سه سال اخیر، افزود: این آمار نشان می‌‎دهد به طور میانگین ١٦٩ کانون فرهنگی و هنری در هر ماه و به طور متوسط روزانه پنج کانون در  مساجد سطح کشور متولد می‌شود.
وی با اشاره به برنامه ششم و توسعه و راه اندازی کانون فرهنگی و هنری در همه مساجد شهری و روستاهای بالای یک هزار نفر، گفت: باید از این برنامه به عنوان یکی از افتخارات مجلس نام برد که تحقق آن نیازمند همیاری و همدلی همه فعالان مسجدی است.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد: امروز کانون‌های فرهنگی و هنری در نقطه ای قرار گرفته اند که دشمن از فعالیت آن‌ها به وحشت افتاده چراکه آنان سیلی خورده جوانان مسجدی، بسیجی و کانونی هستند.
captcha