کم‌‌کاری در زمینه قرآن را به گردن بودجه نیندازیم
کد خبر: 3584561
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

کم‌‌کاری در زمینه قرآن را به گردن بودجه نیندازیم

گروه شهرستان‌ها: استاد قرآن سبزواری گفت: در بحث علوم قرآنی نیز مانند سایر بخش‌های کشور در سال 95 با مشکلات بودجه‌ای مواجه بودیم ولی کم‌کاری و عدم تمرین و ممارست قرآن‌آموزان را نمی‌توان به گردن کمبود بودجه انداخت.

محسن رشید، قاری ممتاز سبزواری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه سال 95 برای جامعه قرآنی در سبزوار سال خوبی بوده است، تصریح کرد: در سال 95 مسابقات قرآن علوم پزشکی، شرکت نفت و مسابقات قرآن اداره اوقاف برگزار شد و با حمایتی که اداره اوقاف از قرآن‌آموزان داشت، نیاز است که قرآن آموزان تلاش و همت بیشتری داشته باشند.
اطلاعی از تشکیل شورای عالی قرآن در سبزوار ندارم
وی بیان کرد: اطلاعی از تشکیل شورای عالی قرآن در سبزوار ندارد و تاکنون فردی در این رابطه در خصوص حضور در این شورا با وی تماس نگرفته است.
این قاری قرآن تصریح کرد: در مسابقات قرآن به هیچ وجه حق‌کشی انجام نمی‌شود و اگر فردی دارای رتبه و مقام می‌شود به دلیل تلاش و ممارست زیاد و شرکت در دوره‌های آموزشی است.
وی تصریح کرد: در بحث علوم قرآنی نیز مانند سایر بخش‌های کشور در سال 95 با مشکلات بودجه‌ای مواجه بودیم ولی کم‌کاری و عدم تمرین و ممارست قرآن‌آموزان را نمی‌توان به گردن کمبود بودجه انداخت.
این استاد قرآنی با اشاره به اینکه برخی از متسابقان تمرین نمی‌کنند ولی توقعات زیادی دارند، بیان کرد: در حال حاضر تمرینات خود من  از برخی قرآن‌آموزان که باید برای یادگیری و قرائت، تمرین و ممارست داشته باشند، بیشتر است.
تغییر صدا در دوران بلوغ
رشید با تاکید بر این مطلب که قرآن‌آموزان برای کسب رتبه و مقام در مسابقات قرآن باید تمرین و ممارست داشته باشند، افزود: کودکان و نوجوانان با رسیدن به دوران بلوغ در 15 سالگی با تغییراتی که در بدن انسان از جمله تغییر لحن و صدا رخ می‌دهد، حداقل دو سال بهتر است صبر کنند و مجدداً در سن 17 سالگی تمرینات مربوط به صدا را از نو شروع کنند.
نماینده اعزامی ایران برای تلاوت به کشورهای عربستان و عراق با تأکید بر اینکه افراد قرآنی و قرآن‌آموزان باید با همدیگر متحد بوده و تمرین کنند، اظهار کرد: در حال حاضر پنج جلسه آموزش قرآن ویژه مسابقات قرآن و به صورت حرفه‌ای در شهرستان سبزوار زیر نظر اساتید قرآن از جمله استاد شم‌آبادی و یزدانفر در حال برگزاری است.
captcha