آموزه قرآنی مودت را مبنای زندگی خود در سال 96 قرار دهیم + فیلم
کد خبر: 3584586
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
پیام نوروزی حجت‌الاسلام مودب:

آموزه قرآنی مودت را مبنای زندگی خود در سال 96 قرار دهیم + فیلم

گروه حوزه‌های علمیه: قرآن‌پژوه و استاد حوزه و دانشگاه گفت: تلاش کنیم در سال 96 مبنای زندگی خود را بر اساس آیه 34 سوره فصلت «وَ لَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَ لَا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ؛ و نيكى با بدى يكسان نيست [بدى را] آنچه خود بهتر است دفع كن آنگاه كسى كه ميان تو و ميان او دشمنى است گويى دوستى يكدل مى‌شود» قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا مودب در پیامی به مناسبت نوروز 96 سال جدید را به همه قرآن‌پژوهان، طلاب و مردم مسلمان ایران تبریک گفت و تاکید کرد: تلاش کنیم در سال جدید بدی دیگران را با نیکی پاسخ دهیم.

متن پیام نوروزی این قرآن‌پژوه به شرح زیر است:

سال نو را خدمت طلاب و قرآن‌پژوهان تبریک عرض می‌کنم و انشاء الله سالی پر از موفقیت و برکت برای همه مسلمانان جهان باشد.

 خداوند در آیه 34 سوره فصلت فرموده است «وَ لَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَ لَا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ» نیکی و بدی یکسان نیست و بدی را با بهترین شیوه پاسخ دهید تا با این برخورد نیک و متین، ناگاه میان تو و کسی که دشمنی وجود دارد چنان شود که گویی دوستی نزدیک و صمیمی است. انشاء الله در زندگی تلاش کنیم تا بدی‌های دیگران را با نیکی پاسخ دهیم.




captcha