تحليل ایندیپندنت درباره حکم ضد حجاب دیوان دادگستری اروپا
کد خبر: 3584624
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵

تحليل ایندیپندنت درباره حکم ضد حجاب دیوان دادگستری اروپا

گروه بین‌الملل: روزنامه «ایندیپندنت» بریتانیا در واکنش به حکم ضد حجاب دیوان دادگستری اتحادیه اروپا مقاله‌ای به قلم «صوفیا احمد» منتشر کرد.

انتقاد از حکم ضد حجاب دیوان دادگستری اروپا در ایندیپندنت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «صوفیا احمد» در این مقاله‌‌ که آن را با عنوان «اروپا دشمنی با اسلام را در قوانین خود آغاز کرده‌ است و تاریخ ثابت می‌کند که این امر عاقبت خوشی ندارد» در انتقاد از حکم دیوان دادگستری اروپا مبنی بر اینکه «کارفرمایان حق دارند کارکنانشان را از پوشیدن حجاب منع کنند»، نوشته، آورده است: بدون شک برخی این تصمیم را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای سکولاریسم در اروپا تلقی کنند.
وی می‌افزاید: تاریخ نشان خواهد داد که این رفتار عاقبت خوبی ندارد، زیرا زمینه را برای انجام رفتارهایی جدید(علیه مسلمانان) فراهم می‌کند و جامعه را به سوی شر و بدی و خشونت می‌کشاند.
صوفیا احمد در ادامه نوشت: اسلام و مسلمانان بیش از این در اروپا مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و چه بسا که این امر تا این زمان نیز بوده اما به صورت واضح و آشکار خود را نشان نداده؛ اما اکنون توسط قضات اروپایی به یک قانون تبدیل شده است.
نویسنده معتقد است این تصمیم به مثابه محدود‌کردن نقش زنان مسلمان در جامعه اروپا است؛ زیرا سبب می‌شود که بسیاری از آنان به حاشیه رانده شوند و ممنوعیت انجام واجبات دینی باعث می‌شود دیگر کار نکنند.
صوفیا احمد بر این باور است که قانونی‌کردن پدیده اسلام‌هراسی پس از تصویب قانون ممنوعیت پوشیدن نقاب در فرانسه در سال 2010، به یک پدیده در حال رشد در اروپا تبدیل شده است.
وی نوشت: طراحان این قوانین با این ادعا که برای آزادی زن از بند اسلام آن را اجرا می‌کنند، چنین قوانینی را به افکار عمومی ارائه می‌دهند؛ اما در واقع این قوانین فقط اقدامات اجتماعی تبعیض‌آمیزی است که برای تبدیل تدریجی زن مسلمان به فردی سکولار طراحی شده است.
این نویسنده در پایان یادآور می‌شود که چنین قوانینی از هجمه اروپا علیه اسلام و شهرواندن مسلمان نشئت گرفته است.
captcha