سال ۹۵ انس با قرآن و سال ۹۶ خانواده قرآنی
کد خبر: 3584633
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵

سال ۹۵ انس با قرآن و سال ۹۶ خانواده قرآنی

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و رییس فرهنگسرای رازی عنوان کرد: اگر سال ۹۵ سال تلاش برای انس و آشنایی بیشتر شهروندان با قرآن بود، انشالله سال ۹۶ نیز با ادامه و گسترش این مسیر، سال تربیت خانواده قرآنی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران نوشت: اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و رییس فرهنگسرای رازی درباره برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: بی شک یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین اقدامات سازمان که از پاییز ۹۴ آغاز شد و در سال ۹۵  نیز به صورت گسترده ادامه یافت، برگزاری رایگان کلاس‌های قرآنی به ویژه در مناطق جنوبی پایتخت بود؛ حرکتی ارزنده که با استقبال گسترده مخاطبان قرآنی روبرو شد و امکان حضور و استفاده علاقه‌مندان به یادگیری قرآن را برای همگان فراهم ساخت.
رییس فرهنگسرای رازی ادامه داد: مسابقات قرآنی سراج نیز از جمله برنامه های موفقی بود که به منظور گسترش فرهنگ و ارزش های ناب قرآن و با حضور پرشور استادان و فعالان جلسات قرآنی شهر تهران برگزار شد و خوشبختانه استعدادهای قرآنی خوبی از میان کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این مسابقات شناسایی و به جامعه قرآنی کشور معرفی شدند. همچنین از دیدگاه این مدیریت برنامه یک شب نورانی که با استقبال جمع کثیری از شهروندان روزه دار و در سایه تعامل با مساجد و پایگاه های بسیج به مدت ۱۴ شب در ماه مبارک رمضان برگزارشد از جمله برنامه‌های تاثیرگذار سازمان بوده است.
بختیاری در ادامه درباره برنامه‌های شاخص منطقه ۱۱ گفت: زندگی به سبک بزرگان نیز از جمله برنامه‌های شاخص و موفق مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱ در سال ۹۵ بود که در چند نوبت و به منظور تقدیر و تجلیل از نخبگان فرهنگی، ورزشی،هنری و دانشگاهی برگزار شد.
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ در خاتمه عنوان کرد: با توجه به شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه ما، هجمه گسترده رسانه‌های نوظهور به سبک زندگی ایرانی و اسلامی و با عنایت به دغدغه‌های و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، به نظر می‌رسد مهم‌ترین موضوعی که در سال جدید در عرصه فرهنگسازی باید توجه ویژه‌ای به آن داشت مقوله تحکیم بنیان خانواده از طریق همیاری و توانمندی سازی تک تک اعضای این نهاد مهم است. بر این اساس، آموزش مهارت‌های زندگی در سایه آموزه‌های اسلامی و قرآنی، تشکیل گروه‌های همیاری و بهره‌گیری از ظرفیت خانواده‌ها در برنامه‌های سازمانی می‌تواند جزو مهم‌ترین و اولویت دارترین موضوعات سازمان در سال ۹۶ باشد. به این ترتیب اگر سال ۹۵ سال تلاش برای انس و آشنایی بیشتر شهروندان با قرآن بود، انشالله سال ۹۶ نیز با ادامه و گسترش این مسیر، سال تربیت خانواده قرآنی باشد.


captcha