سمینار «زنان بهشتی» در مانیل برگزار می‌شود/ رونمایی از مرقع قرآنی
کد خبر: 3584675
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹

سمینار «زنان بهشتی» در مانیل برگزار می‌شود/ رونمایی از مرقع قرآنی

گروه بین‌الملل: سمینار «زنان بهشتی» فردا، 26 اسفندماه، به همت رایزنی فرهنگی ایران در دانشگاه دولتی فیلیپین در «مانیل»، پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

سمینار «زنان بهشتی» در مانیل برگزار می‌شود/ رونمایی از مرقع قرآنی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در خبری به ایکنا اعلام کرد: این سمینار با حمایت و همکاری مرکز امور بانوان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه دولتی فیلیپین، دانشگاه زنان، کالج مریم مقدس، جامعة المصطفی(ص) العالمیه شعبه مانیل، انجمن دوستی زنان فیلیپین و ایران، انجمن علمی و فرهنگی فیلیپین و ایران و انجمن اسلامی دانشجویان فیلیپین برگزار می‌شود.
در این سمینار یک روزه هشت تن از اساتید ایرانی و فیلیپینی در خصوص چهار بانوی بهشتی؛ حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه(س)، حضرت مریم(س) و آسیه همسر فرعون سخنرانی می‌کنند و همزمان با برگزاری آن، مرقع چهل آیه از قرآن درباره احکام مربوط به زنان در قرآن رونمایی می‌شود.
این مرقع توسط تندیس تقوی، بانوی هنرمند ایرانی مقیم فیلیپین به خط نستعلیق به رشته تحریر درآمده است.
در سمینار دانشگاه دولتی فیلیپین مقالاتی با عناوین «تصویرسازی مجدد از حضرت مریم مقدس به عنوان عاملی برای صلح»، «حضرت فاطمه(س) و حضرت مریم از دیدگاه قرآن و انجیل»، «بانوی ما فاطمه؛ نامی مقدس در اتحاد بین جهان اسلام و جهان مسیحیت »، «زن و پیشرفت بشریت» و «تساوی حقوق زن و مرد» با نگاهی به کتاب زن در آیینه جلال و جمال آیت‌الله جوادی آملی ارائه می‌شود.

captcha