حمایت شهرداری ساری از ایکنا مازندران
کد خبر: 3584705
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲
صالحی در بازدید از ایکنا مطرح کرد:

حمایت شهرداری ساری از ایکنا مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس کمسیون فرهنگی شهرداری ساری عصر دیروز 25 اسفندماه ضمن بازدید از خبرگزاری ایکنا مازندران، گفت: آنچه در توان مجموعه فرهنگی شهرداری ساری برای رونق این خبرگزاری باشد دریغ نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران سید احمد صالحی رئیس کمسیون فرهنگی شهرداری ساری عصر دیروز 25 اسفندماه با دعوت ایکنای مازندران از این خبرگزاری بازدید کرد.
در این نشست  سید احمد صالحی با اشاره به اینکه همه ما مدیون قرآن هستیم، گفت: خبرگزاری ایکنا با انعکاس اخبار قرآنی در استان نقش مهی در ترویج و جهت دهی توجه آحاد مردم و مسئولان به فعالیت‌های قرآنی دارد.
وی افزود: شهرداری ساری در سال 96 اعتبارات خوبی را در حوزه فرهنگی دیده که بخشی از این اعتبارت را به فعالیت های قرآنی اختصاص داده است.
صالحی تقویت خبرگزاری ایکنا را موجب ارتقای فرهنگ قرآنی و رونق فعالیت های قرآنی استان دانست و تصریح کرد: آنچه در توان مجموعه فرهنگی شهرداری ساری برای رونق این خبرگزاری باشد دریغ نخواهد شد.
وی افزود: سعی خواهد شد در سال 96 برخی از نیازمندی‌های  این خبرگزاری را با جان دل مرتفع کنیم تا در سرای آخرت شرمنده اهل بیت(ع) نباشیم.
در این نشست سیده زینب تقوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه خبرگزاری ایکنا مایه خیر و برکت جهاد دانشگاهی است، گفت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه دین مبین اسلام و قران است و تلاش در جهت ترویج این دین الهی که  بخش اعظم آن در قرآن کریم متبلور شده است وظیفه همه دستگاه‌‌های فرهنگی است. 
وی افزود: ایکنا مازندران اکنون با حداقل امکانات و با یک پرسنل ثابت و یک نیروی افتخاری فعالیت دارد که مطمئنا پاسخگوی مطالبات رسانه ای فعالین قرآن استان نیست.
آمادگی جهاد دانشگاهی در اجرای طرح‌های نظرسنجی و چاپ کتاب
تقوی تصریح کرد: لازم است همه دستگاه‌های فرهنگی برای انعکاس فعالیت‌های خود از خبرگزاری ایکنا بهره ببرند و حمایت‌های لازم برای گسترش این رسانه در سطح همه شهرستان‌های استان داشته باشند.
وی افزود: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در دو سال اخیر در حوزه چاپ کتب دانشگاهی، فعالیت چشمگیری داشته و 20 درصد از کتب این انتشارت در حوره فرهنگی و قرآنی است.
وی افزود: این معاونت برای چاپ کتاب‌های شهرداری و نیز انجام نظرسنجی‌های مورد نیاز شهر ساری که بتواند مدیران شهری را در تصمیم‌گیری‌های کلان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری کمک کند و میزان رضایت شهروندان را از عملکرد حوزه‌های مختلف شهرداری آگاه کند، اعلام آمادگی می‌کند. 
فعالیت‌های فرهنگی شهرداری ساری در حال گذار به مرحله جدیدی است
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران ضمن تقدیر از رئیس کمسیون فرهنگی شهرداری ساری به جهت بازدید از ایکنا، اظهار کرد: خوشبختانه شهر ساری با اجرای طرح‌های جدید فرهنگی سال 96 در حوزه بانوان و ورزش همگانی در حال گذار به مرحله جدیدی است که در نهایت به ارتقای فرهنگ شهروندان می‌انجامد.
وی افزود: امیدواریم همه دستگاه‌های فرهنگی با الگوگرفتن از شهرداری ساری اقدامی موثری  در زمینه ارتقای فعالیت‌های موسسات قرآنی و خبرگزاری ایکنا داشته باشند تا با گره زدن سلامت روحی با سلامت جسمانی شهروندان، رضایت خاطر آنها را جلب کنیم.
در ابتدای این نشست علی پاداشی دبیر ایکنا مازندران گفت: یکی از کارکردهای خبرگزاری ایکنا نواختن زنگ بیدار باش برای مسئولان استانی است تا خدا ناکرده فعالیت‌های قرآنی استان در اثر غفلت به حاشیه نرود.
ایکنا ظرفیتی مهم برای انعکاس مطالبات فعالین قرآنی
وی با بیان اینکه یکی از اعتراضات مسئولان قرآن کشور از مازندران عدم مطالبه‌گری در حوزه قرآنی است، افزود: سال 95 مطالبه‌گری فعالان قرآنی باید از طریق خبرگزاری ایکنا دنبال می‌شد که متاسفانه فعال نبودن ایکنای مازندران تا آذرماه 95 سبب شد فریادی از مسئولان قرآنی منعکس نشود.
دبیر ایکنا مازندران تصریح کرد: در سال 95 حتی یک جلسه شورای توسعه قرآن استان تشکیل نشد و همین سبب شد تا 500 میلیون اعتبار شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور به مازندران اختصاص نیابد.
وی افزود: موسسات قرآنی مازندران ناگفته‌هایی  دارند که در آینده نزدیک با برگزاری نشستی با مدیران این موسسات، نظرات و دغدغه آنها منعکس خواهد شد.
مسئول  کانون فعالیت‌های دینی جهاد دانشگاهی مازندران با تقدیر از توجه ویژه ریاست جهاد دانشگاهی مازندران به خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: ایکنا بزرگترین خبرگزاری قرآنی جهان اسلام است و این خبرگزاری مورد عنایت مقام معظم رهبری است.
وی از مهدی عبوری شهردار ساری و مجموع فرهنگی‌شان که اعتبار خوبی را در حوزه ترویج و توسعه قرآن مصوب کردند، تقدیر کرد.  
عکاس: خلیل دردانه
حمایت مجموعه فرهنگی شهرداری ساری از ایکنا مازندران
حمایت مجموعه فرهنگی شهرداری ساری از ایکنا مازندران
حمایت مجموعه فرهنگی شهرداری ساری از ایکنا مازندران
حمایت مجموعه فرهنگی شهرداری ساری از ایکنا مازندران
حمایت مجموعه فرهنگی شهرداری ساری از ایکنا مازندران


حمایت مجموعه فرهنگی شهرداری ساری از ایکنا مازندران
حمایت مجموعه فرهنگی شهرداری ساری از ایکنا مازندران



captcha