برنامه‌های فرهنگی بعثه تدوین و ارائه شد/ زائران و مسئولان نظر خود را اعلام کنند
کد خبر: 3584707
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
حاجی ابراهیمی عنوان کرد:

برنامه‌های فرهنگی بعثه تدوین و ارائه شد/ زائران و مسئولان نظر خود را اعلام کنند

گروه جامعه: مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به انتشار کتابچه برنامه‌های فرهنگی بعثه در عتبات عالیات از زائران و مسئولان کاروان‌ها خواست نقطه‌نظرات خود در خصوص این برنامه را اعلام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیر مسعود حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با اعلام این مطلب که برنامه فرهنگی عتبات عالیات بعد از جلسات مکرر و کارشناسی‌های مختلف تدوین شده است، گفت: بخش‌هایی از این برنامه در حال حاضر در حال اجرا و بخش‌هایی از آن نیز به تدریج اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنامه به کلیه دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در ایران و عراق ارسال و ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی اعلام کرد: تمامی روحانیان عتبات عالیات می‌توانند کتابچه فرهنگی که شامل کل برنامه‌های فرهنگی و مناسبت‌های ویژه در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا است را از دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری دریافت کنند که در این کتابچه جزئیات برنامه‌ها و محصولات قابل ارائه در برنامه‌های مختلف ذکر شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی ثابت که در حرم های مطهر حضرت علی(ع)، امام حسین(ع)، حرم حضرت عباس (ع) و حرم امامین جوادین(ع) اجرا می شود به همراه برنامه مناسبت های ویژه در این کتابچه آمده است.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه یکی از بخش‌هایی که روحانیان کاروان های عتبات در خصوص آن مورد ارزیابی قرار می گیرد نوع فعالیت‌ها و التزام آنها به اجرای برنامه های فرهنگی است و بر همین اساس به روحانیان، مداحان و کارگزاران عتبات عالیات توصیه می کنیم حتماً این کتابچه را مطالعه و اجرا کنند.

وی ادامه داد: کارگزاران و مسئولان فرهنگی عتبات عالیات هنگام اجرای برنامه های فرهنگی هرگونه نظر و پیشنهادی که برای ارتقای برنامه های فرهنگی دارند را می توانند به مدیریت برنامه و محصولات فرهنگی بعثه اعلام کنند.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی در پاسخ به این سؤال که آیا در برنامه تدیون شده نیازهای رو به رشد و متفاوت زائران عتبات دیده شده است؟ گفت: در این برنامه گروه های هدف مختلف، از جمله بانوان و آقایان و گروه های سنی مختلف مورد توجه قرار گرفته است و این برای اولین بار است که چنین پوشش گسترده ای به صورت مدون اجرایی می شود.

captcha