نیت‌ات را عوض کنی‌، دنیایت عوض می‌شود
کد خبر: 3584968
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰

نیت‌ات را عوض کنی‌، دنیایت عوض می‌شود

گروه جامعه: اگر دنیای اطرافت را دوست‌ نداری‌، کافی است به عمق باطن خود نظر کنی و قصد و نیت خود را اصلاح نمایی، خواهی دید که دنیای بیرون، با همه عظمتش، در اندک زمانی متحول می‌شود و خود را با نیت جدید تو منطبق می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همیشه یکی از آرزوهای بشر این بوده که به موفقیت‌‌های مختلف در مسیر زندگی خود دست پیدا کند؛ اما برای دست یافتن به چنین سعادتی باید از راهش وارد شد و راهش چیزی نیست جز شناخت کلید اسرار موفقیت؛ از این رو خبرگزاری ایکنا در ایام ابتدایی سال بسته خبری را با عنوان کلید‌های موفقیت از منظر اسلام با توجه به سخنان احمد حلت، روانشناس و مدير مسئول مجله موفقيت تهیه کرده است، که در ادامه آن را دنبال خواهید کرد:

نیت‌ات را عوض کنی‌، دنیایت عوض می‌شود!

حدیث معروف از پیامبر اکرم(ص) را حتما شنیده‌اید که فرموده‌اند: إِنَّمَا الأَعْمَالُ بِالنِّيَّاتِ ... .
ترجمه‌اش می‌شود: «اعمال و کارهای شما درگرو قصد و نیت درونی شما هستند و هیچ قول و عملی جز به اعتبار نیت باطنی شما پذیرفته نمی‌گردد».

نیت همان انگیزه و آگاهی و توجه به هدف است . این جمله زیبا صراحتا می‌گوید رفتارهای عادتی که به صورت ناهشیارانه و خود به خودی انجام می‌شوند، از اساس بی‌فایده‌اند و هر نوع اقدامی که انگیزه و آگاهی و هدف و توجه به مضمون و مقصد ‌و مقصود در آن وجود نداشته باشد‌، کاملا بی‌ارزش است.

در رویکردهای نوین روانشناسی موفقیت  گفته می‌شود که دنیای بیرون هر فردی مستقیما به قصد و نیت درونی او برمی‌گردد و همان‌گونه که درخت از ریشه‌اش آب می‌خورد، واقعیت بیرونی زندگی هر انسانی انعکاس نیت‌های باطنی او هستند. به زبان خیلی ساده اگر دنیای اطرافت را دوست‌نداری‌، کافی است به عمق باطن خود نظر کنی و قصد و نیت خود را اصلاح نمایی . خواهی دید که دنیای بیرون، با همه عظمتش، در اندک زمانی متحول می‌شود و خود را با نیت جدید تو منطبق می‌سازد.
احمد حلت

captcha