یقین به اجابت؛ کاری که موفق‌ها همیشه انجام می‌دهند
کد خبر: 3584990
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
کلیدهای موفقیت از راه اسلام؛

یقین به اجابت؛ کاری که موفق‌ها همیشه انجام می‌دهند

گروه جامعه: اگر گاهی به روند اجابت دعاهایمان دقت کنیم متوجه می‌شویم که حتی قبل از اینکه دست به دعا برداریم و خواسته خود را به خالق هستی اعلام کنیم، فرآیند برآورده شدن دعا آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همیشه یکی از آرزوهای بشر این بوده که به موفقیت‌‌های مختلف در مسیر زندگی خود دست پیدا کند؛ اما برای دست یافتن به چنین سعادتی باید از راهش وارد شد و راهش چیزی نیست جز شناخت کلید اسرار موفقیت؛ از این رو خبرگزاری ایکنا در ایام ابتدایی سال بسته خبری را با عنوان کلید‌های موفقیت از منظر اسلام را تهیه کرده است، که در ادامه آن را دنبال خواهید کرد:

یقین اجابت

اگر گاهی به روند اجابت دعاهایمان دقت کنیم متوجه می‌شویم که حتی قبل از اینکه دست به دعا برداریم و خواسته خود را به خالق هستی اعلام کنیم، فرآیند برآورده شدن دعا آغاز شده است.

می‌گویند زنی که فرزندش در جنوبی‌ترین نقطه کشور سرباز بود؛ نزدیک نوروز به شوهرش گفت: «چون پسرمان مرخصی ندارد و نمی‌تواند عید به دیدن ما بیاید. اما ما که می‌توانیم نزد او برویم. پس برو بلیط بگیر طوری که ساعت تحویل سال نزد پسرمان باشیم». پدر چنین کرد و آن دو بدون اینکه به پسرشان خبر دهند راهی شدند.

دو روز قبل از تحویل سال حرکت کردند و ظهر هنگام به پادگان فرزندشان رسیدند؛ پسر وقتی شنید که پدرو مادرش دم در نگهبانی پادگان هستند از شوق دستش را به آسمان بلند کرد و گفت: خدایا! من که تازه 10 دقیقه پیش به تو گفتم آرزو دارم مثل سال‌های قبل ساعت تحویل کنار پدر و مادرم باشم!؟ تو چطور اینقدر دعایم را سریع اجابت کردی؟

پسر خبر نداشت که خداوند عالم قبل اینکه پسر حتی دعا کند، فرآیند اجابت را آغاز کرده بود! در واقع خداوند صاحب کل زمان‌ها و مکان‌هاست و قبل از اینکه به آینده برسیم، آنجا منتظر ماست.

خداوند قبل از وقوع مشکل راه حل را مقابل ما قرار می‌دهد؛ کافی است به او اطمینان کنیم و دعاهایمان را بی‌هیچ قید و شرط و بدون هیچ شک و تردیدی به سویش روانه سازیم. باید به اجابت دعاها و خواسته‌های قلبی مان یقین کاملا داشته باشیم. این کاری است که موفق‌ها همیشه انجام می‌دهند، آنها به اجابت حتمی خواسته‌هایشان یقین دارند.

captcha