آسیب‌های اجتماعی و گردشگری محور اصلی طرح‌های ملی برای جوانان
کد خبر: 3584993
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵
طلایی در تبیین برنامه‌های سال 96:

آسیب‌های اجتماعی و گردشگری محور اصلی طرح‌های ملی برای جوانان

گروه جامعه: مدیرکل طرح‌های ملی جوانان، آسیب‌های اجتماعی و گردشگری را از مهم‌ترین موضوعاتی دانست که در سال 96 محور طرح‌های ملی برای جوانان قرار می‌گیرد.

محسن طلایی ماهانی، مدیرکل طرح‌های ملی جوانان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به اهم برنامه‌هایی که در سال 96 از سوی این اداره کل اجرایی می‌شود اشاره کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی جوانان و گردشگری از مهم‌ترین محورهایی است که دنبال خواهیم کرد.

وی به آسیب‌های اجتماعی حوزه جوانان در محورهای اعتیاد، طلاق، مفاسد، حاشیه نشینی و .. اشاره و عنوان کرد: مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی بر رسیدگی به موضوع آسیب‌های اجتماعی دارند، در این راستا یکی از محورهایی که در سال 96 در طرح‌های ملی با جدیت دنبال خواهیم کرد بررسی چرایی و چگونگی در مناسبت‌های اجتماعی حوزه جوانان خواهد بود.

طلایی ادامه داد: دست استان‌ها را برای اجرای طرح‌های مختلف باز گذاشته‌ایم تا متناسب با نیاز استان‌ها عمل کنند اما طرح‌ها باید از ویژگی‌های مد نظر اداره کل برخوردار باشند تا مجوز اجرا دریافت کنند.

مدیرکل طرح‌های ملی جوانان قابلیت اجرا در سطح ملی، عدم موازی کاری با سایر حوزه‌ها و تأثیرگذاری را از جمله مشخصه‌هایی دانست که طرح‌های استان‌ها باید دارا باشد.

وی گسترش گردشگری ارزان قیمت را دومین محور مد نظر اداره کل طرح‌های ملی جوانان برشمرد و گفت: این طرح طی سال 95 نیز اجرایی و با استقبال جوانان روبرو شد، اما در سال 96 گستره طرح را وسیع‌تر خواهیم کرد، چرا که گردشگری برای جوانان نتایج بی نظیری در آشنایی با افتخارات کشور و تقویت روحیه ملی به دنبال دارد.

طلایی ماهانی از مهم‌ترین طرح‌هایی که در سال 95 اجرایی شد را ایجاد خانه جوانان در تمامی استان‌ها برشمرد و گفت: ایجاد یک خانه جوانان در هر مرکز استان هزینه‌های بالایی با توجه به کمبود بودجه برای ما به همراه داشت. هر چه حمایت مالی و اعتباری در این زمینه بیشتر شود تعداد خانه‌های جوانان نیز افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که برای اجرای طرح‌های دینی و قرآنی چه تدبیری اندیشیده‌اید گفت: سازمان‌های مرتبطی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و .. به اندازه کافی در این زمینه بودجه، برنامه و شیوه دارند و برنامه‌های جذاب دینی و قرآنی برای جوانان اجرا می‌کنند و ما در تلاش هستیم از موازی کاری به دور باشیم. 

captcha