از برگزاری همایش‌های تخصصی تا حمایت‌های مالی از مؤسسات
کد خبر: 3585045
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
اهم فعالیت‌های قرآنی «قم»/

از برگزاری همایش‌های تخصصی تا حمایت‌های مالی از مؤسسات

گروه فعالیت‌های قرآنی: اداره تبلیغات اسلامی استان قم در سال 95 فعالیت‌های گسترده‌ای داشت که در ادامه اهم این فعالیت‌ها از نظر می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اداره تبلیغات اسلامی استان قم در سالی که گذشت اقدام به فعالیت‌های متنوعی از برگزاری دوره‌های تخصصی و تربیت معلم قرآن تا برگزاری همایش‌های تخصصی کرد.
از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه استعدادهای برتر قرآنی اشاره کرد، هدف از برگزاری این دوره نیز که با 27 شرکت کننده دایر شد تربیت قاریان قرآن نوجوان بوده است. همچنین اداره قرآنی سازمان تبلیغات استان قم اقدام به برگزاری همایش تخصصی حافظان قرآن کریم با حضور 250 شرکت کننده نیز نمود.
راه اندازی 20 جلسه حفظ قرآن کریم با حضور 450 قرآن آموز از دیگر برنامه‌های اجرا شده این نهاد قرآنی بوده است، تصحیح قرائت نماز در مراسم اعتکاف در 15 مسجد قم برنامه دیگری بود که با استقبال 6700 مراجعه کننده مواجه شد.
از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات قم، مراسم با قرآن در رمضان ویژه ترتیل خوانی قرآن در این ماه بود که مجموعاً چهار مراسم این چنینی برگزار شد، برگزاری 10 محفل انس با قرآن کریم در مساجد و مراکز قرآنی قم را نیز باید به فعالیت‌های اداره تبلیغات قم اضافه نمود.
اداره تبلیغات قم نسبت به حمایت مالی از مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری نیز پیشقدم بوده و در این راستا مبلغ 150 میلیون ریال به این مؤسسات کمک کرده است، همچنین در راستای حمایت از فعالیت‌های قرآنی هیئت‌های مذهبی(9 هیئت مذهبی) مبلغ 45 میلیون ریال کمک شده است.
از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دوره‌های تربیت متخصص قرآن کریم اشاره کرد که در سال 95 مجموعاً بیست دوره و به منظور تربیت معلم، مدرس، ممتحن و داور قرآن برپا شد، همچنین در سالی که گذشت برای 200 خانه قرآن شهری در استان قم مجوز صادر شد تا بتوانند فعالیت قرآنی خود را آغاز کنند.
دوره‌های آموزش عمومی قرآن کریم با استقبال 4630 شرکت کننده در حوزه آموزش روخوانی، مفاهیم و تجوید نیز برگزار شد، همچنین آموزش قرآن ویژه مقطع کودکان (3 تا 7سال) با حضور 6490 به منظور آموزش حفظ، مفاهیم و داستان‌های قرآنی و اخلاقی از دیگر برنامه‌هایی است که در سال گذشته در قم اجرا شده است.
از دیگر برنامه‌های قرآنی قم می‌توان به تحت پوشش قرار گرفتن 50 مؤسسه قرآنی توسط اداره تبلیغات این استان اشاره کرد، همچنین 83 مجوز برای چاپ و نشر 63500 جلد قرآن از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات قم بود.
با مشارکت اداره آموزش و پرورش قم 4 همایش ویژه نخبگان قرآنی نوجوان برای 2000 نفر برگزار شد، همچنین 2 جشنواره قرآنی با حضور 410 شرکت کننده نیز برپا گردید. مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی نیز در چهار نوبت با یکدیگر گردهمایی داشتند که مجموعاً 800 نفر در این مراسمات شرکت کردند.
از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزار چهار جلسه مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم اشاره کرد، علاوه بر این مشارکت در تصحیح قرائت نماز پرسنل ادارات و نهادها را نیز باید اضافه نمود. همچنین در راستای اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم آزمونی برگزار شد که 348 نفر از متقاضیان در سه مرحله در آزمون شرکت نموده‌اند.
در سالی که گذشت، اداره تبلیغات اسلامی قم اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی نیز نمود که در همین راستا مسابقه تفسیر نورالهدی با شرکت 80 نفر برگزار شد، از دیگر برنامه‌های این نهاد قرآنی می‌توان به برگزاری طرح حکمت اشاره نمود که با محوریت قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم و با موضوع مشخص در مساجد روستایی و با حضور 300 نفر برگزار گردید.
همکاری در برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان و ... با ادارات استان    و برگزاری پنج مسابقه در این راستا از دیگر برنامه‌های اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی قم بود، همچنین این اداره اقدام به برگزاری 60 جلسه تفسیر قرآن برای علاقه‌مندان نیز به عمل آورد.
captcha