خانه‌تکانی در فضای مجازی
کد خبر: 3585079
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
هشدارهای اطلاعاتی؛

خانه‌تکانی در فضای مجازی

گروه شبکه‌های اجتماعی: ایام نوروز فرصت مناسبی است تا مطالب و داشته‌هایی که در طول سال از فضای مجازی کپی کرده‌ایم را پالایش کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همه کاربران در طول سال مطالب، عکس، صوت و فیلم‌های بسیاری را در سیستم‌های خود ذخیره می‌کنند تا جایی که حجم‌ بسیاری از سیستم‌شان اشغال می‌شود.

از آنجا که با فرارسیدن بهار، خانه‌های‌مان را به نوعی نظم می‌بخشیم و یا خانه‌تکانی می‌کنیم، ایام نوروز هم فرصت خوبی است تا نظمی به فایل‌های ذخیره شده‌مان بخشیم. در ایام نوروز پایش و پالایشی بر داشته‌مان در فضای مجازی داشته باشیم و نظم خاصی بر آن بخشیم چراکه هر اندازه مطالب و محتوای اضافه را حذف کنیم، شاهد انسجام بیشتری بر داشته‌های‌مان خواهیم بود.
 مطالبی که از ارزش مناسبی برخوردار نیستند ولی شاید جذابیت کاذب آنها باعث ترغیب ما به نگهداری از آنها می شود را نه تنها از پاک کنیم بلکه با خود عهد ببندیم از این به بعد محتواهای پالایش شده و مناسب را ذخیره کنیم.
ما باید تلاش کنیم با مدیریت‌های مختلف به نوعی وابستگی‌های‌مان را به موبایل و فضای مجازی کاهش دهیم. منظور از این جمله نفی یا عدم استفاده نیست بلکه به نوعی استفاده درست از فضای مجازی است.

زمانی که کاربر در طول سال بیشترین وقت را صرف موبایل و شبکه‌های اجتماعی می‌گذارد، به مرور تبدیل به عادت می‌شود به گونه‌ای که رها کردن آن برایش سخت است و عنوان این امر را اعتیاد می‌توان گذاشت. ایام عید فرصت مناسبی است که بتوان این مسأله را مدیریت و ترک عادت کرد. اگر کاربران بپذیرند که در طول سال به دلایل مختلفی بیش از حد درگیر موبایل شده‌اند و تصمیم بگیرند که به ترک عادت بپردازند در اولین قدم برای رهایی از این اعتیاد موبایلی، مدیریت زمان است، یعنی کاربر از همان روز باید با خود قرارهایی بگذارد مبنی بر اینکه ساعت‌های مشخصی را به سراغ موبایلش برود.

اگر کاربر با خود این قرار را بگذارد که در ساعت‌های مشخصی به سراغ موبایل برود و زمان خود را مدیریت کند، قطعا پس از پایان تعطیلات توانسته است به یک ثبات واقعی دست یابد.


captcha