گزارشی از جلسه قرآن و عترت مکتب‌الثقلین شهرری + عکس
کد خبر: 3585087
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

گزارشی از جلسه قرآن و عترت مکتب‌الثقلین شهرری + عکس

گروه جلسات و محافل: سومین جلسه آموزش تجوید سطح یک قرآن کریم و آخرین محفل قرآنی جلسه قرآن و عترت مکتب الثقلین در حسینیه عاشقان حسینی شهرری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  سومین جلسه آموزش تجوید سطح یک قرآن و آخرین محفل قرآنی جلسه قرآن و عترت مکتب‌الثقلین چهارشنبه، 25 اسفند از ساعت 18 الی 21:50 با اجرای علیرضا گودرزی، قاری و مدرس قرآن در حسینیه عاشقان حسینی شهرری برگزار شد.

آخرین محفل قرآنی جلسه ی قرآن و عترت مکتب الثقلین+عکس

این جلسه با تلاوت علیرضا گودرزی آغاز شد و مورد تشویق حاضرین در جلسه قرار گرفت .

این مدرس قرآن در ادامه نکاتی درباره اهمیت یادگیری تلاوت قرآن و آموزش آن به دیگران ارائه کرد که یکی از آن نکات تلاوت خاضعانه و همراه با حالت بکاء بود که به شاگردان جلسه توصیه شد؛ اخلاق‌مداری در جامعه، صداقت در گفتار، احرام به اساتید قرآنی و قرآنیان و دوستان از جمله نکاتی بود که به آن اشاره نمود .

آخرین محفل قرآنی جلسه ی قرآن و عترت مکتب الثقلین+عکس

گودرزی، ارائه تلاوت خوب و عالی را لازمه گوش دادن فراوان، تقلید صحیح و اجرای فنی آن دانست و این موضوع را نیز خاطرنشان شد که یک قاری خوب باید حداقل دو، سه تلاوت عالی و فنی از استاد مورد علاقه‌اش را به صورت فراز به فراز روزانه، تقلید و در جلسه اجرا نماید و هنگام تقلید توجه اصلی به تقلید لحنی و سپس تجویدی داشته باشد و نباید به تقلید صوتی بپردازد.

آخرین محفل قرآنی جلسه ی قرآن و عترت مکتب الثقلین+عکس

در ادامه گودرزی به موضوع درس جلسه سوم تجوید سطح یک پرداخت. در این جلسه، مباحث وقف و ابتدا و علائم وقف در قرآن مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان جلسه از نفرات برگزیده دوره آموزش روخوانی و روان‌خوانی که تعدادشان هشت نفر بود با حضور داوود جعفری، داوود علی‌نژاد با اهدای کارت‌های هدیه یک میلیون ریالی، هفتصد و پنجاه هزار ریالی و پانصد هزار ریالی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

پس از مراسم اهدای جوایز داوود علی‌نژاد از قاریان ممتاز و پیشکسوت قرآنی به تلاوت آیاتی از قرآن ‌شامل سوره مبارکه مریم پرداخت که با استقبال گرم و پرشور حاضرین و تشویق‌های زیبای حاضرین همراه بود .

آخرین محفل قرآنی جلسه ی قرآن و عترت مکتب الثقلین+عکس

حسن ختام جلسه با حضور و سخنرانی کوتاه حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مرتضوی از چهره‌های ورزشی و ریاست هیئت چهارده معصوم (ع) شهرری بود که به حدیث حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام درباره استجابت دعا پس از تلاوت قرآن کریم اشاره و با دعای ایشان در پایان حاضرین در جلسه پذیرایی شدند و عکس دسته‌جمعی یادگاری گرفتند .

یادآور می‌شود، جلسات آموزش روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن قرآن کریم مکتب الثقلین همراه با مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت علیهم السلام با اجرای علیرضا گودرزی قاری و مدرس قرآن کریم چهارشنبه ها رأس ساعت 18 الی 21 همراه با اقامه نماز جماعت اول وقت در حسینیه عاشقان حسینی واقع در شهرری، خیابان فدائیان اسلام، بالاتر از پل سیمان، انتهای خیابان شهیدان گلشنی برگزار می‌شود .

آخرین محفل قرآنی جلسه ی قرآن و عترت مکتب الثقلین+عکس

این جلسات در ایام نوروز تعطیل و برگزار نخواهد شد .

captcha