عید واقعی با دوری از گناه ایجاد می‌شود
کد خبر: 3585167
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
پیام نوروزی حجت‌الاسلام ایزدخواه/

عید واقعی با دوری از گناه ایجاد می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی دانشگاه قم در پیامی به مناسبت نوروز 96 گفت: در روایت است که عید روزی است که در آن گناهی نشود بنابراین برای داشتن عید واقعی تلاش کنیم با تبعیت از قرآن و ائمه خودمان را از گناهان دور کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم ایزدخواه، عضو هیئت علمی دانشگاه قم و نویسنده آثار قرآنی به شرح زیر است:
فرارسیدن عید نوروز را به همه ملت مسلمان ایران و به خصوص به فعالان قرآنی تبریک می‌گویم؛ قرآن کریم فرموده است: «وَهُوَ الَّذِي يُرْسِلُ الرِّيَاحَ بُشْرًا بَيْنَ يَدَيْ رَحْمَتِهِ حَتَّى إِذَا أَقَلَّتْ سَحَابًا ثِقَالًا سُقْنَاهُ لِبَلَدٍ مَيِّتٍ فَأَنْزَلْنَا بِهِ الْمَاءَ فَأَخْرَجْنَا بِهِ مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ كَذَلِكَ نُخْرِجُ الْمَوْتَى لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ»(57 اعراف) از این آیه برمی‌آید که نوشدن طبیعت دلیل بر معاد است و اینکه زندگی واقعی ما بعدا خواهد بود.
عید واقعی با دوری از گناه ایجاد می‌شود/ نوروز
وی تاکید کرد: بنابراین سعی کنیم همان طور که خانه تکانی می‌کنیم قلوب را هم  از کینه‌ها و دنیاگرایی‌ها پاک کنیم و گناهان را کنار بگذاریم.
ایزدخواه تصریح کرد: روایت فرموده است که «کل یوم لا یعصی الله فهو عید؛ روزی که در آن گناه نشود آن روز روز عید مسلمین است» بنابراین تلاش کنیم تا به عید واقعی برسیم.


 

captcha