تحقق پروژه شهر آی سی تی؛ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3585199
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲

تحقق پروژه شهر آی سی تی؛ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی

گروه شبکه‌های اجتماعی: مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام گفت: پروژه شهر آی سی تی یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود که تا نیمه اول سال 96 با کمک بخش خصوصی محقق خواهد شد.

سعید زرندی، مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت در حوزه ارتباطات گفت: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هفت پروژه اقتصاد مقاومتی تعریف و اجرایی و بعضا در حال اجرا بود که از این میان یک پروژه به شرکت خدمات هوایی پیام اختصاص دارد که با عنوان شهر آی سی تی در حال اجراست و به زودی با کمک بخش خصوصی محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: همه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که در سال 95 اجرا و یا زیرساخت‌های آن فراهم شده بود، در سال 96 و در سال‌های آتی ادامه خواهد داشت که البته بخشی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی‌مان با کمک بخش خصوصی محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام تصریح کرد: ما سعی کرده‌ایم که فرودگاه پیام و منطقه ویژه را متناسب محورهای اقتصاد مقاومتی به نوعی بازطراحی کنیم یکی از محورها بحث بنیان‌ و حمایت از بنیان‌ها بود. با توجه به بند دوم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که بحث حمایت دارد، تلاش‌هایی در این زمینه انجام داده‌ایم.

وی یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تا به شرکت‌های دانش‌بنیان با خدمات بهتر و قیمت ارزان‌تر خدمات دهیم و شرکت‌های معاونت فناوری هم از آنها حمایت خواهد کرد. همچنین یکی از محورهای جدی که بر روی آن هدفگذاری کرده‌ایم، دعوت از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در شرکت خدمات هوایی پیام است و برای تحقق این امر 16 هکتار آماده‌سازی کرده‌ایم که تنها در اختیار شرکت های دانش‌بنیان باشد.

زرندی اظهار کرد: برون‌گرایی، موضوع دیگری است که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کرده‌ایم و در این زمینه روال منطقی را پیگیری می‌کنیم. ما در شرکت خدمات هوایی پیام زیرساخت‌های ارتباطات را فراهم کرده‌ایم و امیدواریم تا شهریورماه پایانه‌های صادراتی را ایجاد کنیم و البته برای تحقق این امر با شرکت‌های خصوصی همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

captcha