هشدار شورای ملی مسلمانان کانادا نسبت به افزایش اسلام‌هراسی
کد خبر: 3585220
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

هشدار شورای ملی مسلمانان کانادا نسبت به افزایش اسلام‌هراسی

گروه بین‌الملل: شورای ملی مسلمانان کانادا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد حملات علیه مسلمانان در سه ماه گذشته از سال 2017، دو برابر تعداد مشابه طی سال 2016 است.

هشدار شورای ملی مسلمانان کانادا نسبت به افزایش اسلام‌هراسی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Islamic News»، حملات علیه مسلمانان در کانادا از داد زدن بر سر مسلمانان در ایستگاه اتوبوس گرفته تا آتش زدن مسجد تورنتو و حمله مسلحانه به مسجد کبک و کشتار نمازگزاران را شامل می‌شود.

شورای ملی مسلمانان آمریکا در حال نظارت و ثبت روند نگران‌کننده جرائم ناشی از نفرت در کانادا است. این شورا که از 5 سال پيش به ثبت جرائم ضداسلامی می‌پردازد، امسال از یک جهش ناگهانی در افزايش جرائم ضداسلامی خبر می دهد.

سهریش امجد، مسئول حقوق بشر شورای ملی مسلمانان کانادا گفت: بخشی از اين افزايش اسلام‌ستيزی ممكن است به دليل گزارش دادن بيشتر مسلمانان باشد، اما گفتمان تبعيض‌آميز دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريكا در حال شعله‌ور كردن آتش اين تعصبات است.

وی افزود: كسانيكه مردم را از اسلام و مسلمانان می ترسانند، مسئول اين مشكلات هستند، زيرا ترجمه اين ترس در متن جامعه، تعصب و اقدامات ناشی از نفرت می شود.

در آمريکا نيز آمارها از افزايش حملات عليه مسلمانان و اماكن اسلامی خبر می دهد به طوريكه تنها در سه ماه گذشته از سال 2017، دو برابر سال گذشته مساجد هدف حمله قرار گرفته‌اند.

captcha