جشن بهاران در ترکمنستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 3585236
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

جشن بهاران در ترکمنستان برگزار شد + عکس

گروه بین الملل: در شب میلاد حضرت فاطمه(س) و به مناسبت عید نوروز، دومین روز از جشنواره بهاران در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان برگزار شد.

جشن بهاران در ترکمنستان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از عشق آباد، در این آیین الهی و ملی که شب گذشته، 28 اسفند برگزار شد، جمع زیادی از مردم ترکمنستان از قشرهای مختلف و ایرانیان مقیم شرکت کردند.
در این آیین، برنامه های متنوعی از سوی فارسی آموزان. معلمان و دیگر مرتبطین با رایزنی به اجرا در آمد و گروه های سرود ترکمن به زبان فارسی دو برنامه به احترام مادر و بهاران ارایه دادند و یک گروه موسیقی از ایران به زبان ترکمنی برنامه خود را اجرا کرد.
 در این نشست پرشور، اشعار و مقاله هایی به سه زبان فارسی، ترکمنی و روسی درباره مقام والای مادر و بهار طبیعت ارایه شد.
در آغاز  این برنامه، ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان درباره اهمیت تربیت خوب فرزندان و جایگاه رفیع علم و راز ماندگاری انسانها سخن گفت و از رئیس جمهور ترکمنستان به خاطر اعلان روز «مهر مادر» در هشتم سپتامبر و تجلیل ویژه از زنان و مادران به ویژه مادرانی که دارای فرزند زیاد هستند، تشکر کرد.
در این برنامه، گواهی نامه 10 نفر از فارغ التحصیلان زبان فارسی اعطا شد و از برندگان مسابقات جشنواره در رشته های مختلف تقدیر به عمل آمد و درنهایت هم از همه شرکت کنندگان در فضایی معنوی و شاد پذیرایی شد.
در این جشنواره آثار نقاشی فارسی آموزان به نمایش گذاشته شد.

captcha