توصیه‌هایی برای موفقیت از بیان حضرت علی(ع)
کد خبر: 3585300
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳
گام تحول 3:

توصیه‌هایی برای موفقیت از بیان حضرت علی(ع)

گروه جامعه: هزاران جمله و توصیه از هزاران فردی که نمی شناسید در خصوص راه های موفقیت مطالعه کرده اید. یک خطبه هم از حضرت علی(ع) در این خصوص بخوانید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) برای موفقیت باید صفات خدایمان که ما را آفریده است، خودمان و سپس دنیایمان را بشناسیم. مسیر تحول حقیقی و همه جانبه برای رشد متعالی از همین مسیر می گذرد.

در بخش سوم خطبه غرای حضرت علی(ع) دنیا را آنگونه که هست برای ما معرفی می کنند و می فرمایند: «آب دنياى حرام همواره تيره، و گل آلود است منظره‏اى دل فريب و سرانجامى خطرناك دارد. فريبنده و زيباست اما دوامى ندارد. نورى است در حال غروب كردن، سايه‏ اى است نابود شدنى، ستونى است در حال خراب شدن، آن هنگام كه نفرت دارندگان به آن دل بستند و بيگانگان به آن اطمينان كردند، چونان اسب چموش پاها را بلند كرده، سوار را بر زمين مى ‏كوبد و با دام‏ هاى خود آنها را گرفتار مى ‏كند و تيره هاى خود را به سوى آنان پرتاب مى ‏نمايد، طناب مرگ به گردن انسان مى‏ افكند، به سوى گور تنگ و جايگاه وحشتناك مى‏ كشاند تا در قبر، محل زندگى خويش، بهشت يا دوزخ را بنگرد، و پاداش اعمال خود را مشاهده كند.

و همچنان آيندگان به دنبال رفتگان خود گام مى ‏نهند، نه مرگ از نابودى انسان دست مى‏ كشد و نه مردم از گناه فاصله مى ‏گيرند كه تا پايان زندگى و سر منزل فنا و نيستى آزادانه به پيش مى‏ تازند».


captcha