برگزاری کنفرانس بین‌المللی سنت پیامبر و امام علی (ع) در آلبانی
کد خبر: 3585325
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

برگزاری کنفرانس بین‌المللی سنت پیامبر و امام علی (ع) در آلبانی

کنفرانس بین‌المللی مرکز جهانی بکتاشیه با عنوان «سنت پیامبر، امام علی (ع) و بکتاشیه» سي اسفندماه جاري در آلباني برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره‌ كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين کنفرانس بین‌المللی با همکاری رايزني فرهنگي كشورمان و ابتکار کمیته مطالعات و تحقیقات علویون و با حضور میهمانان خارجی از کشورهای آلمان، روسیه، ترکیه، ایران، آذربایجان، بلغارستان، مقدونیه، فرانسه و ... برگزار مي‌شود.

اين کنفرانس با حضور ريیس جمهور و وزراي دولت آلباني و همچنين سفرا و مقامات سیاسی، فرهنگی و دینی آلبانی افتتاح خواهد شد.

رایزنی فرهنگی ایران در آلباني علاوه بر مشارکت در اجرای این کنفرانس بزرگ و تأثیرگذار، موضوعات و عناوین سخنرانی‌ها در بخش علمی کنفرانس را طراحی کرده است که عبارتند از: امام علی (ع) مجمع‌الاضداد (شخصیت جامع‌الاطراف امام علی (ع))، پیامبر (ص) در بیان امام علی (ع) (ارتباط پیامبر (ص) و امام علی (ع))، امروز چه نیازی به علی (ع) داریم؟، پیامبر اولین صوفی؛ شرح حدیث من اخلص لله ...، امام علی (ع) در کتب اهل سنت، امام علی (ع) در دیدگاه دکتر طه حسین و جرج جرداق، فرهنگ جوانمردی و مروت در زندگی امام علی (ع)، امام علی (ع) در آثار حاج بکتاش ولی، فلسفه مدارا در زندگی امام علی (ع)، سبک زندگی در مکتب امام علی (ع)، جایگاه امام علی (ع) در اسطوره‌های بکتاشیه و همچنين امام علی (ع) در قرآن.

سخنرانان که عمده از میهمانان خارجی هستند، مقالات خود را درباره اين موضوعات براي انتشار همزمان با کنفرانس به دبیرخانه مربوطه ارايه داده‌اند که در نظر است علاوه بر انتشار در مجلات، به شکل کتابی مستقل نیز به زیور طبع آراسته شود.

captcha