وقتی ارتشی از عراق به ایران پناهنده شد
کد خبر: 3585356
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۳
با خاطرات دفاع مقدس/2

وقتی ارتشی از عراق به ایران پناهنده شد

گروه فرهنگی: جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: در آستانه عملیات فتح المبین در منطقه ای نزدیک شوش علاوه بر آموزش که توسط کادر به نیروها داده می شد یک نیرویی از ارتش عراق بود که به ایران پناهنده شده بود و آنها هم به ما آموزش می دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نزدیک عید است و سالگرد عملیات فتح المبین. وقتی بعد از عملیات طریق القدس به اهواز برگشتیم زمزمه رفتن به ماموریتی جدید با گردانی جدید بود. در این گردان که به نور نام گرفت اکثر بچه های مسجدجوادالائمه اهواز بودند و فرمانده عزیز و شهیدمان حاج اسماعیل(شهید اسماعیل فرجوانی) هم ابتدا معاون گردان و بعد به دنبال شهادت برادربزرگوارمان درفشان فرمانده گردان شد.

وقتی اعلام کردند بچه ها دارند آماده می شوند برای رفتن به منطقه عملیاتی جدید بچه ها را در مهدکودک 14معصوم جمع و سازماندهی کردند و سپس طبق برنامه به شوش اعزام شدیم.

مهدکودکی که گفتم بیشتر به مهدکودک 400 دستگاه معروف بود و در آنجا سازماندهی شدیم و به منطقه ای نزدیک شوش رفتیم و آنجا هم علاوه بر آموزش که توسط کادر به نیروها داده می شد یک نیرویی از ارتش عراق بود که به ایران پناهنده شده بود.

برخی آموزشها را هم ایشان به نیروها می دادند گردان نور شامل سه گروهان بود گروهان کربلا، گروهان قدس و گروهان مکه که هر گروهان سه دسته داشت که من در دسته قاسم گروهان مکه به عنوان بیسیم چی سازماندهی شدم.

در دسته قاسم بیشتر بچه های مسجد جوادالائمه(ع) بودند. فرمانده دسته قاسم سیدمجیدشاه حسینی و فرمانده گروهان حمید شهبازی بود و فرمانده گردان هم شهیدسعید درفشان و معاونش شهید فرجوانی بود.

پس مدتی در خط مستقر شدیم فاصله زیادی با عراقی ها نداشتیم و مجبور بودیم از طریق شیارهایی که توسط بچه ها کنده شده بود عبورکنیم. بعد از شناسایی های لازم منطقه توسط بچه های اطلاعات و عملیات و انتقال آن اطلاعات به فرمانده های گردان و گروهان ها کم کم آماده عملیات می شدیم.

 در دوم فروردین سال 61 در آن شب فراموش نشدنی به طرف خط دشمن حرکت کردیم...

ادامه دارد...

مطالب مرتبط
captcha