اجرای ویژه‌برنامه نمایشی «رهروان عشق» از امروز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس
کد خبر: 3585367
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

اجرای ویژه‌برنامه نمایشی «رهروان عشق» از امروز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس

گروه هنر: همزمان با نوروز 96 و اردوی راهیان نور، دفتر تئاتر خیابانی از امروز اول فروردین اقدام به اجرای ویژه برنامه نمایشی «رهروان عشق» در 4 استان منطقه عملیاتی دفاع مقدس می‌کند.

 سامان خلیلیان؛ مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی ارشاد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: «رهروان عشق» توسط دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی و با هماهنگی دفاتر تئاتر خیابانی چهار استان منطقه عملیاتی  دوران دفاع مقدس یعنی خوزستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه از امروز آغاز و تا هفتم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: براین اساس 5 نمایش «روایت مرصاد» به کارگردانی هومن روح‌تافی، «آب» کاری از سعید ذبیحی، «آن مرد» به کارگردانی هاشم پورمحمد، «فروشی» کاری از  مجتبی مرادی و «کاغذها» به کارگردانی مرتضی اسدی‌مرام از 2 فروردین در یادمان شهدای مرصاد و موزه دفاع مقدس کرمانشاه اجرا خواهند شد.

خلیلیان افزود: در استان ایلام دو نمایش «شاداماد» کاری از سعید خیراللهی و «حراجی» به کارگردانی علی اصغر اسماعیلی در منطقه صفر ایثار مهران، یادمان شهدای موسیان، یادمان شهدای شرهانی، مقتل پنج تن، معراج شهدای دهلران و گلزار شهدای گمنام دهلران اجرا خواهند شد که  هر کدام از این نمایش‌ها در روز 5 نوبت اجرا خواهند داشت.

مدیر دفتر تئاتر خیابانی گفت: 3 نمایش در فضای باز مسجد جامع خرمشهر ، منطقه عملیاتی والفجر 8 ، مأذنه دفاع مقدس خرمشهر ، یادمان شهدای شلمچه و گلزار شهدای آبادان در این ایام اجرا خواهند شد همچنین در این استان نمایش‌های «اسو» کاری از بهنام کاوه ، «حکایتی از یک پیرمرد» به کارگردانی عبدالحسین جلیل‌نسب و «العماره» کاری از فؤاد رابحی ، «کوچه‌های شهر» به کارگردانی احمد مسافری و «کوچه» کاری از امین پورمند اجرا می‌شوند.

وی در پایان گفت: استان کردستان نیز میزبان نمایش‌های «گمشده» کاری از کژال راست‌بین ، «داد و بیداد» کاری از عزیز زادسر خواهد بود که در منطقه و یادمان شهدای مریوان ، دریاچه زریبار و مرز بین‌المللی باشماق به اجرا درمی‌آیند.

captcha