نیازی به نصب تابلو نیست؛ رهبری مرد عمل می خواهند/ شعارگرایی در تولید و اشتغال ممنوع
کد خبر: 3585368
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
حجت الاسلام محمدتقی رهبر:

نیازی به نصب تابلو نیست؛ رهبری مرد عمل می خواهند/ شعارگرایی در تولید و اشتغال ممنوع

گروه سیاسی: امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال» اظهار کرد: نامگذاری سال ها هشدارهایی به مسئولان است اما باید گوش شنوایی برای این پیام ها باشد؛ رهبری مرد عمل می خواهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال» گفت: در قرآن آمده است که خداوند این زمین را در اختیار انسان قرار داده تا از منابع آن استفاده کند، تلاش کند و از امکانات آن برای اداره زندگی خود بهره بگیرد و محتاج بیگانه نباشد.
وی با اشاره به سیره ائمه اطهار(ع) و پیامبران اظهار کرد: اگر به سیره پیامبران الهی نگاه کنیم آنها کار می کردند؛ امیرالمؤمنین چاه های بسیاری را حفر کردند و نخلستان ها را آباد کردند؛ سیره و روش ائمه و پیامبران این بوده که تلاش کنند و کار کنند و عزت را در این می دانستند که با درآمدشان زندگی کنند و با قناعت و پایداری محتاج بیگانه نباشند.
حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان و استعداد داخلی است، گفت: امروز باید کارخانه هایی که بسته شده را احیا کنیم و اجازه ندهیم بیگانگان کالاهای خود را وارد سرزمین ما بکنند؛ امروز ده ها میلیارد دلار کالای خارجی غیر ضروری وارد کشور می شود در حالی که کارگاه ها و کارخانجات ما غیر فعال شده اند.
امام جمعه موقت اصفهان افزود:‌ اینکه رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و سال گذشته را اقدام و عمل نامگذاری کردند و امسال تولید و اشتغال، نشان می دهد که باید به خودمان تکیه کنیم و چشم به غرب و شرق ندوزیم و خود را در مقابل آمریکا و عوامل استکباری کوچک نکنیم و با عزت و عظمت زندگی کنیم.
حجت الاسلام رهبر با اشاره به بیکاری جوانان گفت: امروز بسیاری از جوانان بیکار شده اند و در خیابان رها هستند؛ بیکاری بیماری و فقر و ذلت می آورد و باید همه مسئولان و دست اندرکاران اهتمام و توجهشان به این باشد که به توان و سرمایه داخلی تکیه کنند و دست به سوی بیگانه دراز نکنند.
وی اظهار کرد: نامگذاری سال ها هشدارهایی به مسئولان است اما باید گوش شنوایی برای این پیام ها باشد؛ نباید سخنان رهبری را تبدیل به تابلو و عکس کنیم و به در و دیوار بزنیم؛ رهبری نیازی به عکس و شعار ندارد، رهبری مرد عمل می خواهند؛ شما خواهید دید که میلیون ها تومان هزینه تابلو زدن و خطاطی کردن کلمات رهبری خواهد شد و این درست نیست.
حجت الاسلام رهبر ادامه داد: روح بیانات رهبر معظم انقلاب مسئله اقتصاد است و اینکه ایران می تواند خود را مدیریت کند اما متأسفانه به دلیل ضعف مدیریت دستمان را به طرف بیگانه دراز می کنیم؛ باید به به ملت، توان داخلی و منابع داخلی اعتماد کنیم و اگر ضرورتی شد کشورهای آزادی هستند که تمایل دارند با ما داد و ستد کنند.
وی ضمن تجلیل از تدبیر رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال» گفت: باید امسال سال کار و اشتغال و عمل باشد و شعارگرایی جای عمل را نگیرد؛ ما به جای اینکه کار کنیم و اشتغال ایجاد کنیم و توان داخلی را بالا ببریم درگیر شعارگرایی شده ایم و این مشکل باید برطرف شود و از حرف به عمل بازگردیم؛ با توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب وقت آن است که به خودمان بیاییم و به عمل تکیه کنیم و به شعار و نوشته و تابلو اکتفا نکنیم.
captcha