پیام نوروزی امام جمعه شیراز/ مسئولان و متمكنین، وضعيت سیل‌زدگان فارس را دریابند
کد خبر: 3585425
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۱

پیام نوروزی امام جمعه شیراز/ مسئولان و متمكنین، وضعيت سیل‌زدگان فارس را دریابند

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز 96 آیت‌الله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس پیام نوروزی را صادر كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با فرا رسیدن سال 96 و ایام نوروز آیت‌الله اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس پیام نوروزی را صادر كرد.

در این پیام آمده است: «فرا رسیدن سال جدید شمسی، عید سعید باستانی را که امسال مقارن است با میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها خدمت همه برادران و خواهران مکرم تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم.
در سال گذشته ما شاهد تاخیر نزول آسمانی در استان بودیم و بیش از چند ماه از سال زراعی شاهد برکات الهی از آسمان نبودیم و بعد تفضلات الهی شامل حال استان شد و باران‌هایی بر استان بارید که امیدواریم ان‌شاءالله تا پایان فصل زراعی سال جاری این رحمت و لطف الهی مستدام باشد.
جنوب استان فارس به‌خاطر سیلی که آمد متضرر شدند و مشکلاتی برای آنان رخ داد، از عموم مسئولین تقاضا می‌کنم نسبت به رسیدگی به وضع حال سیل‌زدگان عنایت بیشتری داشته باشند و متمکنین استان هم خودشان تکلیف شرعی و دینی خود را در رسیدگی به روستاهای سیل زده و مناطقی که گرفتار ضرر و زیان سیل شده اند داشته باشند.
کشاورزی که شغل عمده مردم استان فارس بوده امروز به‌خاطر خشکسالی با مشکلات و معضلات جدی روبه‌رو است، کشاورزی باید از حالت سنتی و معیشتی خارج شود و حرکتی علمی و دانش بنیان شود و مسئولین امر در این راه تلاش بیشتری داشته باشند.
صنایع استان علی‌رغم تلاش‌هایی که برای آن صورت گرفت متأسفانه به‌خاطر زیرساخت‌های نامناسبی که حاکم بوده تغییر چندانی نداشته است، ما هنوز با تعطیل شدن مراکز تولیدی و بیکار شدن کارگران شاغل روبه‌رو هستیم. کشاورزی و صنایع استان می‌بایست در سال آینده بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
استان فارس واجد نیروهای سازنده مبتکر خلاق کارشناس زبده در عرصه‌های مختلف است، این‌ها می‌توانند با داشتن زیرساخت محکم و استوار هم خدماتشان را به استان‌های دگر ارائه کنند و هم خدمات را به خارج از کشور ارائه نمایند.
متمکنین، توانمندان عزیزانی که قدرتی دارید و توانایی خدای متعال به شما داده است بیایید و با حمایت از محرومین و اقشار کم درآمد جامعه این آسایش و آرامش را تقسیم کنید، آن‌ها را هم شریک نعمات الهی خودتان قرار دهید.
مردم متمکن استان فارس همیشه در کارهای خیر پیش قدم هستند در اینجا هم پیش قدمی خود را عند الله و عند الرسول ثابت کنید و نشان دهید که اجازه نخواهید داد که درشب عید سفره‌ای خالی بماند و خانه‌ای بدون نان باقی باشد».

captcha