صدایی که قرآنی ماند/ اگر صوتی از مرحوم فیض الله دارید به دست خانواده برسانید
کد خبر: 3585451
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

صدایی که قرآنی ماند/ اگر صوتی از مرحوم فیض الله دارید به دست خانواده برسانید

گروه جلسات و محافل: ولی الله پوراحمدی، قاری ممتاز و پیشکسوت قرآنی در آغاز سال جدید، یادی از برادر قاری خود کرد و گفت: همین بس که فیض الله اگر عمرش بدنیا بود، یکی از قاریان بنام جهان اسلام می‌شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  ولی الله پوراحمدی، قاری ممتاز و پیشکسوت قرآنی در آغاز سال جدید، یادی از برادر قاری خود کرد و دقایقی به توصیف این قاری قرآن با استعداد پرداخت. وی دو برادر دارد که برادر بزرگتر، حاج فیض الله پوراحمدی به رحمت خدا رفته است و حاج حبیب الله پوراحمدی که برادر کوچکتر است، به فعالیت قرآنی خود ادامه می‌دهد.

رد نشود///مرحوم فیض الله، صدایی که قرآنی ماند

حاج ولی با اشاره به استعداد فراوان فیض الله در تلاوت قرآن، گفت: فیض الله نابغه قرآن در دهه 60 بود که در مدت 5 سال توانست مانند قاریان با تجربه قدرت تلاوت خودرا به رخ قاریان زمان خود بکشد. این قاری با استعداد در زمانی زندگی می‌کرد که هنوز مقامات عربی در ایران مطرح نبود، اما فیض الله کاملا با مقامات عربی آشنائی داشت و جالب اینکه در آن زمان بدون تقلید، بصورت مرکب خوانی تلاوت می‌کرد.

رد نشود///مرحوم فیض الله، صدایی که قرآنی ماند

 حاج ولی الله پوراحمدی ادامه داد: مرحوم فیض الله همانند بنده و برادرم، حاج حبیب الله پوراحمدی، از شاگردان استاد سید محسن خدام حسینی بود و در جلسات قرآن این پیشکسوت شرکت می‌کرد.

حاج ولی با اشاره به صدای فوق العاده برادر خود، نقل قولی از استاد سید محسن خدام حسینی در مراسم ختم مرحوم فیص الله پوراحمدی کرد و گفت: استاد خدام حسینی در مراسم ختم مرحوم، این قاری با استعداد را امید اسلام خواند.

رد نشود///مرحوم فیض الله، صدایی که قرآنی ماند

ولی الله پوراحمدی در ادامه، خاطره ای از زبان سید محسن خدام حسینی گفت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یک روز از رادیوی جمهوری اسلامی اطلاعیه ای صادر شد که هرکس می‌خواهد در سرودهای مذهبی شرکت کند به رادیو جمهوری اسلامی مراجعه کند. مرحوم فیض الله به رادیو رفت، و در اتاق های گوناگون و خدمت اساتید موسیقی، تست داد. پس از 20 روز که نتایج اعلام شد، به رادیو رفت و اسم خود را در اسامی منتخبین نیافت. هنگامی که خواست از رادیو برگردد، مسئول اطلاعات، نامه ای از محمدرضا شجریان، که در آن زمان از کارشناسان رادیو بود به فیض الله داد که نامه ای خصوصی جهت همکاری برای مرحوم فیض الله ارسال کرده بود تا در زمینه ی آواز سنتی با وی همکاری داشته باشد. اما مرحوم فیض الله که با استاد خدام حسینی آشنا شده بود، تصمیم گرفت، سمت قرآن بماند و خدا را شاکر بود که کلامش قرآنی شد.

رد نشود///مرحوم فیض الله، صدایی که قرآنی ماند

حاج ولی الله پور احمدی در پایان گفت: همین بس که فیض الله اگر عمرش بدنیا بود، یکی از قاریان بنام جهان اسلام می‌شد. مرحوم فیض الله پوراحمدی در 24 اسفند 1364، هنگام بازگشت از محل کار خود (سازمان دارالقرآن)، براثر سانحه تصادف از دنیای فانی به دنیای باقی رخت بربست.

  حاج ولی الله پوراحمدی از قرآن دوستان و مسئولین قرآنی تقاضا کرد تا چنانچه نوار قرآنی، تصویری یا صوتی در دست دارند، مخصوصا سازمان اوقاف تهران و سازمان اوقاف زنجان با شماره همراه  09124436705 گرفته و این نوارها را در اختیار خانواده پوراحمدی قرار دهند.

رد نشود///مرحوم فیض الله، صدایی که قرآنی ماند

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۲ - ۲۰:۵۴
0
0
روح دوبرادر شاد
captcha