تأسیس 1800 کانون فرهنگی در مساجد کشور/ آموزش گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به ائمه جماعات
کد خبر: 3585470
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
جعفری عنوان کرد:

تأسیس 1800 کانون فرهنگی در مساجد کشور/ آموزش گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به ائمه جماعات

گروه جامعه: معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به تأسیس 1800 کانون فرهنگی جدید در سال گذشته اعلام کرد: ائمه جماعات مساجد گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را آموزش دیدند.

محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته در کانون‌های مساجد کشور پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته 1800 کانون فرهنگی هنری به تعداد کانون‌های مساجد کشور اضافه شده و در حال حاضر 23 هزار کانون در مساجد کشور مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: طی سال گذشته 10 هزار کتابخانه مساجد به علاقه مندان ارائه خدمت کرده و 1500 باب خانه نور مساجد نیز برنامه های مفصل قرآنی اجرا و 700 باب کانون های تخصصی در رشته های مختلف قرآن، پژوهش، خانواده، مباحث هنری و... به فعالیت های مختلفی پرداخته اند.

جعفری در خصوص برنامه های قرآنی کانون های مساجد کشور گفت: برگزاری 17 هزار کلاس آموزش قرآن در سطح کانون های کشور، 5 هزار جلسه جزء خوانی در طول ماه مبارک رمضان، هفت هزار جلسه تفسیر قرآن، طرح تلاوت نور که در 30 هزار مسجد در حال اجرا است و جشنواره قرآنی مدحامتان برای برادران، خواهران و روستائیان از دیگر برنامه هایی بود که در سال 95 اجرا شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی اندیشه های آسمانی برای سه هزار نفر از مدیران کانون های مساجد و آموزش مباحث مدیریت مسجد و مدیرت فرهنگی به آنها اضافه کرد: هزار و 600 نفر از ائمه جماعات مساجد دارای کانون در قم نیز دوره «سفیران آسمانی» را گذرانده و مباحث مربوط به مدیریت مسجد و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را آموزش دیدند.

جعفری در پایان گفت: در پنج منطقه از کشور نیز کنگره کانون های روستایی و کنگره امام سجاد(ع) برگزار و 300 اثر پژوهشی نیز طی فراخوانی از هزار و 800 هسته پژوهشی دریافت شد که 30 نفر از برگزیدگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

captcha