فعالیت 20 راهنمای گردشگری در مساجد تاریخی شیراز/ اهتمام برای ترویج فرهنگ ناب شیعه
کد خبر: 3585479
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶
صفری گرائی خبر داد:

فعالیت 20 راهنمای گردشگری در مساجد تاریخی شیراز/ اهتمام برای ترویج فرهنگ ناب شیعه

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز از استقرار راهنمایان گردشگری در ایام نوروز در مساجد تاریخی شیراز خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم صفری گرائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با تصریح اینكه طرح آرامش بهاری در بقاع متبركه و اماكن مذهبی این كلان‌شهر در ایام نوروز اجرا می‌شود، گفت: یكی از مكان‌هایی كه ما هر ساله طرح آرامش بهاری را در آنجا اجرا می‌كنیم، مساجد تاریخی شیراز هستند كه با استقبال گسترده زائران نوروزی نیز همراه است.

وی با تأكید بر اینكه تلاش ما جهت ترویج گردشگری مذهبی در سومین حرم اهل بیت(ع) به خصوص در ایام نوروز است، افزود: در این راستا و با توجه به استقبال گردشگران ایرانی و خارجی از مساجد تاریخی شیراز در ایام تعطیلات نوروزی، راهنمایان گردشگری را در این اماكن قرار دادیم تا طرح گردشگری مذهبی را بیش از گذشته ترویج دهیم و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را به گردشگران خارجی منتقل کنیم.

صفری گرائی با تصریح اینكه راهنمایان گردشگری در ایام نوروز در مساجد تاریخی تلاش می‌كنند تا این اماكن مذهبی را به نحو شایسته به بازدیدكنندگان خارجی معرفی كنند، گفت: 20 راهنمای گردشگری در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز ادامه داد: مسجد تاریخی نصیرالملک به عنوان قطب گردشگران خارجی در حوزه گردشگری مذهبی محسوب می‌شود و به همین منظور در این مکان زیبای تاریخی نیز در ایام نوروز 96 تعدادی از راهنمایان گردشگری حضور فعال خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین از 29 اسفندماه 95، 12 راهنمای گردشگری در قالب طرح آرامش بهاری در مسجد تاریخی وکیل شیراز مستقر و به راهنمایی گردشگران می‌پردازند که از این تعداد 2 نفر خانم و 10 نفر آقا هستند.

صفری گرائی با بیان اینكه این راهنمایان گردشگری همچنین مسائل عفاف و حجاب را نیز به گردشگران خارجی آموزش می‌دهند، گفت: علاوه بر این‌، بقاع متبرکه همچون حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)، علی‌بن حمزه(ع) و مسجد تاریخی نصیرالملک و وکیل شیراز از جمله اماکن مذهبی است که از طریق این راهنمایان به گردشگران خارجی برای زیارت پیشنهاد و معرفی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز همچنین این نكته را یادآور شد كه برای این راهنمایان گردشگری جلسات توجیهی و آموزشی برگزار شده است تا با اخلاق‌مداری در برخورد با گردشگران خارجی، فرهنگ ناب شیعه را به نحو شایسته به آنان معرفی كنند چرا كه گردشگران خارجی سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهایخود محسوب می شوند.

صفری گرائی علاوه بر این‌ها حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه‌بن موسی الكاظم(ع) را یادآوری كرد و گفت: با توجه به موقعیت خاص حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) و استقبال بسیار زیاد گرشگران خارجی از این آستان مقدس، طرح جامع گردشگری مذهبی ویژه حرم مطهر علی بن حمزه(ع) در دست تهیه است و هم اکنون تعدادی از راهنمایان گردشگری به منظور خدمت رسانی به زائران در این حرم پیش بینی و استقرار یافته‌اند.

captcha