کانون گرم خانواده‌ را به فضای مجازی نفروشیم
کد خبر: 3585493
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۱
حجت‌الاسلام صادقی:

کانون گرم خانواده‌ را به فضای مجازی نفروشیم

گروه شبکه‌های اجتماعی: معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: کانون گرم خانواده‌های‌ را به فضای مجازی نفروشیم. جدا شدن روح خانواده‌ها از یکدیگر به واسطه حضور افراطی در فضای مجازی اولین خطری است که جامعه را تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این موضوع که فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است، گفت: همانطور که فضای مجازی امکاناتی را برای ما قرار می‌دهد به همان نسبت هم این امکانات در اختیار شیاطین قرار داده می‌شود. برای مثال فضای مجازی سبب از بین بردن محافل خانوادگی، زوجین، والدین و فرزندان می‌شود.

وی بیان کرد: در ایام تعطیلات شاهد هستیم که همه اعضای خانواده و اقوام کنار یکدیگر می‌نشینند، اما به لحاظ فیزیکی کنار هم هستند درحالی که در فضای مجازی سیر می‌کنند و روح‌شان از یکدیگر جداست. جدا شدن روح خانواده‌ها از یکدیگر به واسطه حضور افراطی در فضای مجازی اولین خطری است که جامعه را تهدید می‌کند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: خانواده‌ها در ایام تعطیلات باید به این موضوع توجه بیشتری کنند و کانون گرم خانواده‌های‌شان را به فضای مجازی نفروشند. البته اخیر فرهنگی درحال ترویج است که افراد قبل از حضور در خانواده، تلفن‌های همراه‌شان را کنار بگذارند تا از صمیمت و مهربانی کانون خانواده بیشتر بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه کار بدی است که فرد بخواهد در همه جا پاسخگوی تلفن همراهش باشد و در هر نقطه و مکانی سرش در موبایل باشد چراکه این کار به نوعی بی‌احترامی به اطرافیان و جمع بزرگترهاست.

حجت‌الاسلام صادقی اظهار کرد: دیگر خطری که خانواده‌ها را در ایام نوروز تهدید می‌کند، برهنگی‌هاست. فضای مجازی، فضایی بوده که همه چیز در آن عیان و آشکار است و دیده می‌شود. متأسفانه در ایام نوروز افراد خود را در فضای مجازی برهنه می‌کنند و این برهنگی تنها برهنگی ظاهری نیست بلکه می‌توان به برهنگی فکری، اخلاقی و رفتاری اشاره کرد و  نتیجه‌اش می‌شود که سوءاخلاق‌ها و سوءبیان‌ها و سوء گفتارها فراوان گسترش می‌یابد.

وی بیان کرد: افراد در فضای حقیقی با یکدیگر محترمانه صحبت می‌کنند اما در فضای مجازی زبان‌شان تند و تیز، خشن، بی‌ادب و ناهنجار می‌شود. کاربران باید مراقب باشند که هیچ تفاوتی میان فضای حقیقی و مجازی وجود ندارد و همانطور که فضای مجازی ارتباطات را تسهیل کرده  اما باید به هشدارها توجه کنند تا کمتر دچار آسیب‌ها شوند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: معاونت فرهنگی قوه قضاییه اقداماتی برای فرهنگسازی برخی امور همچون ترویج صبر می‌کند، برای مثال تشکیل پویش‌های مردمی و هشتک‌گذاری‌ها از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود. هشتک من می‌بخشم یکی از پویش‌هایی بوده که در راستای ترویج صبر در فضای مجازی به راه افتاده است.

captcha