مبارزه با ایران ستیزی و اسلام ستیزی، دستاورد بین المللی ایران در سال 95 بود
کد خبر: 3585497
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

مبارزه با ایران ستیزی و اسلام ستیزی، دستاورد بین المللی ایران در سال 95 بود

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان گفت: بزرگترین دستاورد در سطح بین‌المللی، مبارزه با ایران ستیزی و اسلام ستیزی بود و توفیقی که دولت در این زمینه پیدا کرد، لغو قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای ملل بود.

سید علی نکویی، رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان در راستای مهم‌ترین دستاورد‌های کسب شده در سال 95، اظهارکرد: بزرگ‌ترین دستاورد سال 95 در سطح بین‌المللی، مبارزه با ایران ستیزی و اسلام ستیزی بود و با توجه به اینکه کشور ایران به شدت تحت فشار قطع نامه ‌ها قرارگرفته بود، در بسیاری از بخش‌ها توانست اعتماد جهانی را جلب کند. 
وی افزود: بزرگترین دستاورد در سطح بین‌المللی، مبارزه با ایران ستیزی و اسلام ستیزی بود و توفیقی که دولت در این زمینه پیدا کرد، لغو قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای ملل بود. همچنین توانست با بسیاری از کشور‌های غربی که ارتباط اقتصادی خود را با ایران قطع کرده بودند مجددا رابطه برقرار کند که این فضا تبدیل به یک فضای همکاری شد.
نکویی گفت: با توجه به اینکه کشور ایران به شدت تحت فشار قطعنامه‌‌ها قرارگرفته بود، در بسیاری از بخش‌ها توانست اعتماد جهانی را جلب کرده و نگاه افراطی که نسبت به کشور ایران بود اصلاح شد که البته این مشکل به طور کامل حل نشده است.
وی با توجه به مسئله برجام، افزود: وزارت خارجه کشور یک تنه با پنج قدرت بزرگ دنیا به مذاکره نشست و این چهره قضاوت دنیا را نسبت به کشور ایران عوض کرد که این بزرگ‌ترین موفقیت دولت ایران در ارتباط با مسائل خارجی بود.
وی با اشاره به مسائل داخلی کشور اظهار کرد: طبق آمار‌هایی که دولت برای تورم ارائه داده است، برای رشد نقدینگی در بخش‌های اقتصادی و اشتغال مسائلی است که قابل توجه می‌باشد و علی رغم تبلیغات شدید که علیه دولت صورت گرفت، دولت توانست بحران را به نسبت مهار کند.
وی در ادامه گفت: در این راستا با در اختیار گذاشتن وام به بعضی از کارخانه‌های راکد، راه اندازی مجدد آنها صورت منجر شد و از حالت بحرانی خارج شدند.البته هنوز کار بسیاری لازم می‌باشد و برای بسیاری از کارخانه‌ها اقدامی نشده است.
نکویی بیان کرد: موفقیت دیگر دولت جلب اعتماد عموم مردم بود و امروز باور عمومی مردم این است که دولت نسبت به آنها صادق بوده و با قوت کار می‌کند. البته هنوز مشکلات زیادی باقی مانده و باید تلاش‌هایی در این زمینه صورت گیرد.
وی گفت: بخشی از جامعه هنوز مشکلات متعدی در پیش رو دارد و ناراضی بوده اما با این وجود، رتبه عمومی جامعه در ارتباط با حرکت‌هایی که صورت گرفت به نظر می‌رسد حرکت مفیدی بود و نمونه‌های آن را در حضور مردم در انتخابات را شاهد بودیم و این نشان از این بود که برای مردم رضایت نسبی حاصل گردیده است.
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در راستای تحقق شعار  اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: مسئولین در امر اقتصاد مقاومتی موفقیت‌های زیادی داشتند و این را نمی توان نادیده گرفت و تاجایی که به نظرآمد این کار با جدیت صورت گرفت. مردم در این زمینه باید همکاری کنند، زیرا نقش آنها در اقتصاد مقاومتی بسیار تعیین کننده است، چرا که در بحث تولید داخلی مبارزه با قاچاق کالا به خود مردم و مصرف کننده باز می‌گردد.
وی افزود: در راستای تجربیاتی که از سال 95 می‌توان کسب نمود، ادامه داد: دولت مردان باید با مردم صادق بوده و مدیران احساس مسئولیت کنند و نسبت به مردم احساس بیگانگی و بی تفاوتی نکنند. حضرت امام می‌فرماید « بهتر است به من خدمت گذار بگویی تا رهبر» .
وی تصریح کرد: اگر همه کارگزاران این نظام در همه ردهها، خدمت و وظیفه اصلی خود را خدمت به مردم بدانند و در جهت احترام و تکریم مردم برآیند موفقیت بزرگی است هرچند هنوز اشکالاتی بین رابطه مردم و مسئولان و مدیران وجود دارد.
رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان در ادامه گفت: در این راستا مردم هم باید در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و در رابطه با اقتصاد خود حساب شده کارکنند و برآیند صحیحی از مخارج خود داشته باشند و متناسب با درآمد خود خرج کنند، چرا که مخارج اضافه بحران ایجادمی کند .تغییراتی که دربودجه  سال  96داده شد کشور را به سمتی سوق داد که بودجه متناسب و متعادل داشته باشیم.
رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی حسنات استان اصفهان گفت: یکی از نقاط قوت سال 95 تلاش در ارتباط با رفع محرومیت و اصلاح خرابی‌هایی بود که در سال‌های قبل وجود داشت.از نقاط ضعف آن می‌توان به هماهنگ نبودن بخشی از بدنه دولت با خود دولت اشاره کرد که این مسئله می‌تواند بسیار آسیب پذیر باشد و به اهدافی که دولت خواستار دنبال کردن آن است ضربه بزند..
وی تصریح کرد: دولت بایداعتماد عموم مردم را جلب کرده و عوامل دولتی باید خود را در مقابل تصمیمات رئیس دولت و هیئت وزرا و مقررات و بخش‌نامه‌های ابلاغ شده مسئول بدانند و سعی کنند که به درستی عمل بکنند.
captcha