جشن نوروز و ولادت حضرت زهرا(س) در کویته + عکس
کد خبر: 3585539
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸

جشن نوروز و ولادت حضرت زهرا(س) در کویته + عکس

گروه بين‌الملل: جشن بزرگ نوروز و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) از سوي خانه فرھنگ ایران در نمایندگی صحن فرھنگی کویته پاکستان برگزار شد



به گزارش خبرگزاری بين‌المللي قرآن (ايكنا) از پاكستان، همزمان با ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهراء (س)، روز زن و مادر، روز ملی پاکستان و همچنین ایام عید نوروز، مراسم جشنی با حضور اعضای سفارت، دانشجویان، ایرانیان مقیم و خانواده‌های آنها و نیز جمعی از شهروندان پاکستانی، علماي شیعه وسنی و علاقمندان به تاریخ و فرهنگ ایران، عصر پنجشنبه ۳ فروردین، در محل نمایندگی فرھنگی جمهوری اسلامی ایران درکویته پایتخت ایالت بلوچستان پاکستان برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای تلاوت قرآن کریم و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همراه بود، کوروش عقدایی، رییس خانه فرھنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته طی سخنانی ضمن تبریک خجسته میلاد حضرت فاطمه (س) و روز مادر و زن، و تبریک به مناسبت سال نو به تاریخچه عید نوروز پرداخت و برنامه‌های فرھنگی خانه فرھنگ را به اطلاع شهروندان رساند.

حجت الاسلام سید هاشم موسوی، امام جمعه کویته نیز با تبریکی ایام نوروز، روز ملی پاکستان و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، عظمت مقام شامخ مادر و زن با الگو پذیری از حضرت صدیقه کبری (س) بزرگ بانو و اسوه بشریت و جهان اسلام را یادآور شد.

در این مراسم، یکی از دانش آموزان مدرسه خدیجه کبری، اشعار را به صورت زنده اجرا، دو تن از دختران حاضر در مجلس اشعاری در مدح و ثنای دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) به زبان فارسی و انگلیسی و سپس دو گروه تواشیح در وصف نوروز اشعاری را قرائت کردند.

همچنین در خلال برنامه‌ها، مسابقه سفره ھفت سین نیز برگزار شد که در این مسابقه مدرسه فاطمه زهرا (س) ، مدرسه خدیجه کبری(س) ، مدرسه رسول اکرم (ص) ، مدرسه الزھرا(س) و مدرسه کوثر حضور داشتند.

اهداء هدایا به بانوان حاضر در مراسم به مناسبت گرامیداشت این روز بزرگ و مقام والای مادر و زن و همچنین هدیه به کودکان و دانش آموزان مدارس کویته به مناسبت سال نو خورشیدی و پذیرایی نھار از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


جشن نوروز و ولادت حضرت زهرا(س) در کویته

جشن نوروز و ولادت حضرت زهرا(س) در کویته

جشن نوروز و ولادت حضرت زهرا(س) در کویته

جشن نوروز و ولادت حضرت زهرا(س) در کویته

جشن نوروز و ولادت حضرت زهرا(س) در کویته
captcha