دانشگاه قرآنی در سال جدید؛ از جذب دانشجوی شبانه تا برگزاری دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی
کد خبر: 3585593
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

دانشگاه قرآنی در سال جدید؛ از جذب دانشجوی شبانه تا برگزاری دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی

گروه دانشگاه: معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن عنوان کرد: سال گذشته برای اولین‌بار جذب دانشجو در نوبت دوم صورت پذیرفت. امسال و در اردیبهشت‌ماه، دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی برگزار خواهد شد و مقالات این همایش در 3 مجله چاپ می‌شوند. همچنین امسال بیش از 10 عنوان کتاب به چاپ می‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، درباره اهم فعالیت‌های این دانشگاه در سال گذشته و برنامه‌های این دانشگاه در سال جدید اظهار کرد: علی‌رغم اینکه اکثر دانشگاه‌ها با کمبود دانشجو و ظرفیت خالی مواجه بودند، دانشکده‌های علوم و معارف قرآن کریم بیش از 2300 نفر دانشجو جذب کرده است. سال 95 برای اولین‌بار جذب دانشجو در نوبت دوم صورت پذیرفت و حدود 600 دانشجوی نوبت دوم جذب این دانشگاه شدند.

وی با تاکید بر ارتقای سطح آموزش‌ها، افزود: پیگیری جدی در بحث ارتقای سطح آموزش‌ها داشته‌ایم و تلاش شد با کارهای نظارتی و ارزیابی‌های اساتید، بررسی وضعیت کلاس‌ها و ارزشیابی‌ها، آموزش وضعیت بهتری پیدا کند و رضایت‌مندی بیشتری به لحاظ علمی داشته باشیم.

نقیب گفت: سال گذشته در حوزه پژوهش، اهتمام دانشگاه به ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش و پژوهش دانشجویان و اساتید بود و هیئت رئیسه دانشگاه، قائم مقام و مسئولین این دانشگاه تمام همت خود را بر این گذاشته‌اند تا ان‌شاءالله سطح کیفی آموزش و پژوهش در دانشگاه علوم و معارف قرآن ارتقا یابد.

وی ادامه داد: امسال دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی در اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد که با محوریت قرآن کریم و فرهنگ انقلاب برگزار می‌شود و به دبیرخانه این همایش بیش از 500 مقاله داخلی و خارجی رسیده و ارزیابی‌های این مقالات انجام شده، همچنین با 3 مجله علمی-پژوهشی تفاهم‌نامه امضا شده که این مقالات در این تعداد مجله چاپ شود، ضمن آنکه خود دانشگاه نیز این مقالات را چاپ خواهد کرد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن خاطرنشان کرد: همایش قرآن و علوم انسانی در میبد، همایش جهان شمولی قرآن در تهران، همایش سفینة‌النجاة در آمل و همایش محمد هلال‌بن‌علی در قم از جمله همایش‌هایی است که سال گذشته برگزار شدند. همچنین در سال 95 منشور پژوهشی دانشگاه تدوین شد که این منشور در سال جدید اجرایی خواهد شد.

وی گفت: فعال کردن انجمن‌های علمی-دانشجویی نیز از جمله برنامه‌های دیگر این دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش در سال گذشته بوده است. طرح مطالعاتی شهید مطهری، طرح تخصصی تدبر و تفسیر ویژه دانشجویان، و تشکیل انجمن علمی قرآن و تحول علوم از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه در سال 95 بود. همچنین تقویم پژوهشی برای اولین بار در سال 95 نوشته شد که بر اساس آن مشخص می‌شود هر دانشکده، چه روزی و چه فعالیت پژوهشی را در دست انجام دارد و دانشگاه نیز پیگیر انجام آن‌ها خواهد بود.

نقیب یادآور شد: بیش از 10 عنوان کتاب آماده چاپ است که به زودی در سال 96 چاپ خواهند شد و در اختیار مخاطبان و دانشجویان قرار خواهند گرفت. در سال جدید هدف این است که سطح آموزش و پژوهش را ارتقا دهیم و بتوانیم طرح‌های آموزشی و پژوهشی بیشتری را اجرا کنیم و دانشگاه روز به روز در حال پیشرفت باشد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن در پاسخ به این سوال ایکنا مبنی بر اینکه آیا اساسنامه ارتقا دانشکده علوم و معارف قرآن به دانشگاه تصویب شده است یا خیر، اظهار کرد: در خصوص تصویب اساسنامه می‌دانم که دانشگاه در حال پیگیری است و من اطلاع دقیقی ندارم، اما همچنان منتظر هستیم شورای عالی انقلاب فرهنگی این اساسنامه را مصوب و ابلاغ نماید.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
متأسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۴ - ۱۲:۳۶
3
3
سلام
واقعاً متأسفم
۲۳۰۰ دانشجوي بيچاره بعد از ۴ سال چبكار مي خواهند كنند؟
همين طور درب رشته را بازكرديم و دانشجو مي گيريم و كاري نداريم اين ها بعدا مي خواهند چه كار شوند و چه نيازي از جامعه را رفع كنند
و سال بعد ۲۳۰۰ تاي ديگر
و از سال بعد..
واي

افتخار مي كنند كه ۲۳۰۰ دانشجو گرفتند... خودمان كه بهتر مي دانيم كه انتخاب رشته و دانشگاه در ايران با مطالعه نيست... بندگان خدا همين طور ۱۰۰ انتخابشون را پر مي كنند تا يه جا قبول شوند... بچه مذهبي ها هم تحت شعاع نام قرآن و حديث به اين رشته مي آيند...
قطعا اگر با مطالعه انتخاب مي كردند و مي فهميدند دانشگاه اوقاف چه دانشگاه ضعيفيه قطعا همه صندلي ها خالي مي ماند...
انقلابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۱۰:۰۳
2
2
سلام علیکم
اینکه در یک کلاس 30 نفر دور هم جمع بشوند که درست نیست. نسبت استاد به دانشجو در پایین ترین مرتبه قرار می گیره. توسعه کمی و ارائه اماری یعنی همین. خروجی هم میشه دانشجویان ضعیف و بی میل به قران و روایات.
آقای نقیب شما، اصلا تجربه دانشجو بودن و حضور در کلاس دانشگاهی را نداشتید بنابراین این وضعیت را درک نمی کنید.
حوزه و دانشگاه تفاوت ساختاری دارند.
.
.
.
لطففا برای رضای خدا فکری به حال این دانشگاه بکنید... شغل این 2300 نفر چطوری تامین می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هییت علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۱:۴۲
3
2
این دانشگاه با این مدیریتی که الان داره نمیتونه ۵ دانشجو رو اداره کنند تا چه برسه به ۲۰۰۰ دانشجو
وقتی ریس دانشگاه با یک دانشجوی بیچاره در دانشکده خرم اباد به صرف اینکه به اقا انتقاد کرده برخورد می کنه و اخراجش می کنه دیگه تا تهش بخونین
به نظر میرسه وقتی این دانشگاه درست میشه که امثال این ریس و قایم مقام و معاون ارشد و قایم مقام معاون ارشد که نیروهای بی تجربه سازمان اوقاف هستند بکشند کنار و ۴ نفر دانشگاهی بیایند این دانشگاه رو اداره کنند فعلا که اگر چند تا دانشگاهی ها هم سرکارند دارند فشار میارند تا استعفا بدند
از ایکنا ممنونم
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۸ - ۲۲:۱۱
3
1
این دانشگاه همواره جزو بهترین دانشگاههای مذهبی بوده و خروجی های باسواد و تأثیرگذار آن گویای این واقعیت بوده...
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۱۱:۲۶
1
2
فعلا که پول ما بدبخت های شبانه رو رفتند تبدیل به پژو پارس و تلویزیون 47 اینچ برا خودشون کردندو قایممقمشون و ارشدشون اون وقت برید اون مدرسه غیر انتفاعی پسر اقای ... رو در تهران ببینید و قضاوت کنید
captcha