صحیفه سجادیه کتاب تمرین عبادت عاشقانه است
کد خبر: 3585609
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
امام جمعه نیک‌شهر:

صحیفه سجادیه کتاب تمرین عبادت عاشقانه است

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی گفت: صحیفه سجادیه در واقع کتاب تمرین عبادت عاشقانه است که پرده از راز ملکوتی عاشقی برمی‌دارد و معنایی وسیع‌تر و فراتر از محبت را تداعی می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهرستان نیک‌شهر در مراسم دعای ندبه که صبح جمعه، چهارم فروردین‌ماه در حرم شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد با اشاره به نکاتی درباره معرفت نفس، گفت: معرفت نفس، معرفتی جهت‌دار است که راه رسیدن به خداوند را باز می‌کند.
وی با معرفی کتاب آداب المریدین و رساله حقوق امام سجاد(ع)، عنوان کرد: به تعبیر آیت‌الله العظمی اراکی رساله حقوق از آثار ماندگار فرهنگ دینی ماست و این اثر حاوی یک دوره از مسئولیت‌ها و وظایف مردم در قبال حقایق هستی است؛ امام سجاد(ع) با دیدی وسیع علاوه بر ذکر مسئولیت مردم در مقابل همدیگر و وظایف آنها در مقابل خداوند، از حقوق زیردستان نیز غافل نشده‌اند.
لطفيان با اشاره به حرکت یکپارچه و پیوسته ائمه معصومین(ع) به‌سوی مقصدی واحد، گفت: امام سجاد(ع) یکی از انسان‌های شاخصی است که حقوق مبتنی بر کرامت انسانی را به طور علمی و عملی ارائه فرموده است.
امام جمعه شهرستان نیک‌شهر اظهار کرد: صحیفه سجادیه در واقع کتاب تمرین عبادت عاشقانه است که پرده از راز ملکوتی عاشقی برمی‌دارد و معنایی وسیع‌تر و فراتر از محبت را تداعی می‌کند؛ از نکات مثبت و فراوان این کتاب تنوع مطالب آن است.
وی در پایان سخنان خود گفت: امام سجاد(ع) در مناجات محبين می‌فرمایند که عشق حقیقی اگر ذره‌ای چشیده شود با هیچ لذت دیگری تعویض نخواهد شد.
captcha