بازگشت به مسجد یکی از رموز موفقیت جامعه اسلامی است
کد خبر: 3585672
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

بازگشت به مسجد یکی از رموز موفقیت جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیاهکل گفت: مساجد به‌عنوان یک الگوی تمام عیار برای زندگی انسان ها به شمار می روند زیرا یکی از رموز موفقیت جامعه اسلامی بازگشت به مسجد است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام سید رحمت کیائی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیاهکل اظهار کرد: مساجد با عنوان پایگاه عبادی، سیاسی و فرهنگی مردم، جایگاه ویژه‌ای دارند، بنابراین حفظ زیبایی و پاکی ظاهری مساجد اهمیت زیادی دارد.

وی از غبارروبی مساجد این شهرستان در آستانه فرا رسیدن سال نو خبر داد و با تأکید بر باز بودن درب مسجد برای مردم در وقت نماز، عنوان کرد: انتظار مردم این است که اقامه نماز جماعت به‌ صورت سه وعده در مساجد برگزار شود.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: مسجد به‌عنوان یک پایگاه فرهنگی می تواند در جذب جوانان و هدایت این نسل به سوی آموزه های دینی نقش بسیار مهمی داشته باشد و در این مسیر روحانیون و هیئت امنای مسجد وظیفه سنگین و خطیری را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: بدون شک هر جامعه ای که مساجد آن از جهت حضور مردم در نمازهای جماعت و جمعه آبادتر و زنده تر باشد، زندگی در آن جامعه با آفات مادی و معنوی کمتری همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام کیائی در پایان تصریح کرد: مساجد به‌عنوان یک الگوی تمام عیار برای زندگی انسان ها به شمار می روند و باید شیوه و روش رسول الله و امام علی(ع) مورد توجه قرار گیرد، زیرا یکی از رموز موفقیت جامعه اسلامی بازگشت به مسجد است.

captcha