مناطق کردنشین به قطب سوم پتروشیمی ایران تبدیل می‌شوند
کد خبر: 3585686
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳

مناطق کردنشین به قطب سوم پتروشیمی ایران تبدیل می‌شوند

گروه سیاست و اقتصاد: وزیر نفت با اشاره به افتتاح مجتمع‌های پتروشیمی در مناطق کردنشین گفت: با افتتاح این مجتمع ها و تأمین صنایع پایین دستی مناطق کردنشین به قطب سوم پتروشیمی کشور تبدیل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت امروز، پنجم فروردین ماه در افتتاح مجتمع پتروشیمی و پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی کردستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی استان کردستان یکی از بزرگترین پروژه‌‌های صنعتی در تاریخ صنعت این استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود سه مجتمع پتروشیمی در کرمانشاه افزود: در استان‌های کردستان، مهاباد، ایلام، لرستان و کرمانشاه پتروشیمی‌هایی افتتاح شده است که احداث این پروژه‌ها یک قدرت بزرگ پتروشیمی را در غرب کشور ایجاد می‌کند.

وزیر نفت با اشاره به افتتاح مجتمع های پتروشیمی در مناطق کردنشین بیان کرد: با افتتاح این مجتمع ها و تأمین صنایع پایین دستی مناطق کردنشین به قطب سوم پتروشیمی کشور تبدیل می‌شوند.

وی میزان سرمایه‌گذاری مجتمع پتروشیمی کردستان را  یک‌هزار و 400 میلیارد تومان اعلام کرد: توسعه این مجتمع در آینده ادامه می یابد و تحول بزرگی را در ا استان کردستان ایجاد خواهد کرد.

زنگنه با اعلام اینکه کارخانه پتروشیمی کردستان به دلیل پتانسیل موجود می‌تواند در کمتر از 2 ساعت محصول تولید شده را به مرز رسانده و آن را صادر کنند، عنوان کرد: در این راستا با توسعه صنایع تبدیلی، بهره‌وری بیشتری را در کشور شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون با افتتاح پروژه‌های پتروشیمی، 9.5 میلیون تن تولیدات پتروشیمی کشور افزایش داشته است که ارزش این میزان تولید 5/5 میلیارد تومان است.

وزیر نفت در پایان یادآور شد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور می‌توانیم در تولیدات پتروشیمی به ظرفیت40 میلیارد دلار برسیم که تامین خوراک یکی  مهم‌ترین مسأله موجود در این بخش است.

captcha