همچنان تلاش برای تولیت بقعه امامزاده سیدمحمید(ع) ادامه دارد
کد خبر: 3585692
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵

همچنان تلاش برای تولیت بقعه امامزاده سیدمحمید(ع) ادامه دارد

گروه اجتماعی: بقعه متبرکه امامزاده سیدمحمید(ع) کهگیلویه تنها بقعه‌ای است که در این استان توسط اوقاف اداره نمی‌شود و رایزنی‌ها برای مشخص شدن تولیت آن، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، بقعه متبرکه امامزاده سیدمحمید(ع) تحت پوشش و نظارت حجت‌الاسلام میراحمد تقوی است که وی مؤسس حوزه علمیه دهدشت و از بزرگان و نوادگان این امامزاده است، شنیده‌ها حاکی است که تولیت این مکان شریف بعد از حجت‌الاسلام تقوی، به پسر ایشان سپرده می‌شود و در تولیت اوقاف قرار نمی‌گیرد.
حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، میرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: آیت‌الله آمیراحمد تقوی از علمای شاخص و مورد تکریم مقام معظم رهبری هستند.
وی اضافه کرد: با توجه به نقش قانونی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌زودی از سوی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان، هیئتی عالی رتبه برای تعیین تکلیف وضعیت امامزاده سید محمید(ع) با این شخصیت بزرگوار در شهرستان کهگیلویه دیدار خواهند داشت.
میرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز احترام خاصی برای آمیراحمد تقوی قائل هستند، تصریح کرد: باید ضمن حفظ حرمت این شخصیت بزرگوار، موضوع امامزاده خاتمه پیدا کند.
حجت‌الاسلام جنتی‌پورنقص اصلی در زمینه تعیین تکلیف وضعیت امامزاده سید محمید(ع) را متوجه اوقاف دانست و عنوان کرد: اوقاف مقصر اصلی بوده که در ابتدا به درستی در این زمینه ورود پیدا نکرده است.
captcha