پای درد دل‌های یك نابغه معلول قرآنی/ انتظارم از مسئولان، رعایت عدالت است
کد خبر: 3585701
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲

پای درد دل‌های یك نابغه معلول قرآنی/ انتظارم از مسئولان، رعایت عدالت است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حمیده كریمیان، حافظ كل قرآن كریم و یكی از 14 نخبه قرآنی ملی و بین‌المللی است كه در همایش «ریحانةالنبی» از او تجلیل شد، بدون شك سخنان و درد دل‌های این نابغه قرآنی كه معلول جسمی نیز هست، جای تأمل بسیاری برای مسئولان و مردم دارد.

حمیده كریمیان، حافظ كل قرآن كریم و مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان شعبه پردیسان قم در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از نوابغ ملی و بین‌المللی قرآن كریم در همایش «ریحانة‌النبی» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه چرا در این مراسم از او به عنوان یكی از نوابغ قرآنی تجلیل شده است، گفت: من 14 سال است كه در عرصه حفظ كل قرآن در سازمان بهزیستی كشور دارای ركورد هستم و در مؤسسه الخیرات من را به عنوان اولین معلول جسمی ـ حركتی جهان در عرصه حفظ كل قرآن كریم معرفی كرده‌اند.

وی با یادآوری اینكه متولد استهبان فارس است و در مؤسسه بیت‌الاحزان و زیر نظر حجت‌الاسلام شاهسونی، موفق به حفظ كل قرآن كریم شده است، افزود: من صاحب مقاله‌های قرآنی فراوانی هستم ضمن اینكه پایان‌نامه‌های قرآنی نیز می‌نویسم.

اگر بیت‌الاحزان نبود، قطعاً حفظ قرآن هم برای من اتفاق نمی‌افتاد

این حافظ كل قرآن كریم كه تاكنون موفق به تربیت 45 حافظ كل قرآن كریم شده است، در ادامه در پاسخ به اینكه چه شد به حفظ قرآن روی آورده است، گفت: اگر مؤسسه بیت‌الاحزان و حجت‌الاسلام شاهسونی نبودند، قطعاً این اتفاق برای من نمی‌افتاد.

وی ادامه داد: من در عرصه زبان عربی قوی بودم و مسئولان مؤسسه بیت‌الاحزان نیز من را تشویق كردند تا حفظ قرآن را انجام دهم لذا در سال 78 به این مهم روی آوردم و در طی مدت یك سال و نیم موفق به حفظ كل قرآن كریم شدم.

اشاره به افتخارات و شرایط جسمی این حافظ كل قرآن كریم

كریمیان با یادآوری اینكه در سال 84 حائز مقام بین‌المللی حافظ نمونه و معلم توانمند قرآن كریم شده است، گفت: من دارای شرایط معلولیت شدید و بسیار بدی بودم اما نور قرآن شامل حال زندگی من شد و حتی راه درمان را برای من باز كرد و در این زمینه تاكنون عمل‌های فراوانی از قبیل 17 عمل فك، 2 عمل پا، 2 عمل پیوند دست انجام داده‌ام و هنوز هم 4 عمل دیگر باید انجام دهم كه متأسفانه قادر به انجام آن‌ها نیستم چرا كه قریب 2 ماه پیش همسرم را كه خود یكی از خادمان قرآن كریم بود، از دست دادم و دختر كوچكم نیاز به مراقبت دارد.

وقتی كه عشق به گسترش حفظ قرآن، حتی یك معلول را راهی شهر دیگری می‌كند

این حافظ كل قرآن كریم این نكته را یادآوری كرد كه فرزند كوچك خود را نیز به حفظ قرآن كریم تشویق كرده و او نیز در این زمینه گام نهاده است، ادامه داد: من هم‌اكنون به عنوان سفیر قرآنی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، مسئول شعبه پردیسان این مؤسسه در قم مشغول به فعالیت هستم.

مسئولان فرصتی به بانوان نخبه قرآنی بدهند

وی همچنین در پاسخ به اینكه انتظارش از مسئولان قرآنی چیست، گفت: درخواستم از مسئولان قرآنی رعایت عدالت است. یعنی آن چیزی كه در همایش تجلیل از 14 نابغه ملی و بین‌المللی قرآنی شاهد بودیم كه حتی 5 دقیقه برای یك بانوی قرآنی در این مراسم وقت نگذاشتند و كاش مسئولان فرصتی به بانوان نخبه قرآنی می‌دادند تا از آن‌ها پرسیده شود كه چگونه به این جایگاه دست یافتید و چه مشقت‌هایی را در این راه متحمل شدید و مسلماً پاسخ این‌ها، خود یك كلاس درس برای همگان می‌تواند باشد.

باید نحوه دستیابی به موفقیت‌های نوابغ قرآنی تبیین شود

كریمیان اظهار كرد: در همایش «ریحانةالنبی» همگان درباره حضرت زهرا(س) یك سخن و هدف واحد داشتند اما در مورد شخصیت‌هایی كه به سختی موفق به درخشش در عرصه قرآن كریم شده‌اند، هنوز باید تجربه‌های زیادی کسب كنیم اما متأسفانه ما انتقادپذیر نیستیم.

از سازمان بهزیستی به شدت انتقاد دارم

وی از غیبت نمایندگان سازمان بهزیستی در این مراسم انتقاد كرد و گفت: من از سازمان بهزیستی انتقاد شدید دارم؛ چرا امروز در مراسم تجلیل از نوابغ قرآنی باید پدر پیر علی اصغر كاویانی (حافظ كل قرآن كریم، روشندل و معلول جسمی ـ حركتی) او را بغل كند و بر روی سن بیاورد؟ آیا در این همایش بزرگ یك نفر هم نبود كه بتواند یك جوان 20 كیلویی را بغل كند و به سن بیاورد و حتماً باید پدر پیر و فرتوت او این كار را می‌كرد؟ این لحظه برای من دردناك‌ترین صحنه‌ای بود كه با آن مواجه شدم.

4 نفر از 14 نفر نابغه قرآنی، معلول بودند

این حافظ كل قرآن كریم ادامه داد: انتقاد من از سازمان بهزیستی كل كشور است؛ در مراسم تجلیل از 14 نابغه ملی و بین‌المللی قرآنی، 4 نفر از اینان از معلولان بودند اما چرا بهزیستی در این مراسم نیست؟ یك نفر من را قانع كند كه چرا این سازمان در چنین مراسم مهمی حضور ندارد.

وی در پاسخ به اینكه شاید از این سازمان برای حضور در این مراسم دعوتی به عمل نیامده باشد، گفت: اصلاً بهزیستی اهتمامی ندارد كه بخواهد ما را بشناسد و یا اگر هم بشناسد، نسبت به این قضیه بی‌توجه است.

captcha