جزئیات نهمین دوره آزمون «ترنم وحی»
کد خبر: 3585729
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

جزئیات نهمین دوره آزمون «ترنم وحی»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: جزئیات نهمین دوره آزمون «ترنم وحی» مؤسسه مهد قرآن اعلام شد.

سید محمود چاوشی، مدیر مؤسسه مهد قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در خصوص نهمین دوره آزمون «ترنم وحی»، گفت: مراحل ثبت نام این آزمون از طریق پایگاه اینترنتی مؤسسه مهد قرآن به نشانی http://www.ayeh.ir طی بازه زمانی اسفندماه 95 انجام شد.
وی ادامه داد: مرحله مقدماتی این آزمون به صورت کتبی و شفاهی طی اردیبهشت‌ماه 96 به صورت همزمان در دفاتر و شعب مهد قرآن در استان‌ها انجام می‌گیرد و  مرحله کشوری نیز تابستان امسال به میزبانی استان کرمان، شهرستان رفسنجان برگزار می‌شود.
چاووشی در خصوص آزمون «ترنم وحی»، عنوان کرد: این آزمون ویژه قرآن‌آموزان شعبه مؤسسه است که در حفظ کل شرکت کرده‌اند و طی مراحل حفظ کل نیز از آنها آزمون‌هایی اخذ می‌شود و به آنها مدارکی نیز اعطا می‌شود و افرادی که به حفظ کل می‌رسند می‌توانند در آزمون ترنم وحی که به صورت کشوری برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: هشتمین دوره این آزمون همراه با ترجمه و تدبر در قرآن در سال 95 به میزبانی شعبه خوانسار و گلپایگان برگزار شد که با حضور 327 حافظ قرآن از مؤسسه و از 18 استان در مرحله مقدماتی همراه بود که از این تعداد 180 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند و 94 نفر موفق به دریافت گواهینامه حفظ قرآن شدند.
مدیر مؤسسه مهد قرآن با اشاره به اینکه تیم داوری این آزمون نیز برگرفته از داوران برجسته و بین‌المللی قرآنی کشورمان چون شهریار پرهیزکار، محمدحسین سعیدیان و ... بوده‌ است، اظهار کرد: کانال تلگرام مؤسسه به نشانی ayeh_ir @ نیز در بردارنده به روزترین اخبار این آزمون است که حافظان و علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در این کانال از آخرین اخبار مؤسسه و این آزمون مطلع شوند.
چاووشی تصریح کرد: آزمون حفظ کل «ترنم وحی» به منظور شناسایی و شکوفایی استعدادهای حافظان قرآن همراه با توجه به مفاهیم و تدبر در آیاتی قرآن و تحقق منویات مقام معظم رهبری درخصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و همچنین تأمین نیروهای انسانی متخصص انجام می‌گیرد.
captcha