میزبانی بیش از 9 میلیون زائر و مسافر در اماکن متبرکه کشور
کد خبر: 3585732
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
شرفخانی خبر داد:

میزبانی بیش از 9 میلیون زائر و مسافر در اماکن متبرکه کشور

گروه جامعه: رئیس ستاد مرکزی طرح نوروزی آرامش بهاری سازمان اوقاف از بازدید 9 میلیون و 500 زائر و مسافر نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در پنج روز نخست تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از ستاد خبری طرح نوروزی آرامش بهاری، حجت‌‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با بازدید از ستاد مرکزی این طرح نوروزی با تشریح اهم دستاوردهای این طرح ملی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور اظهار کرد: خدمت رسانی مطلوب به زائران و مسافران نوروزی اماکن متبرکه با همکاری بيش از 30 هزار نفر از کارکنان سازمان اوقاف٬ خادمان، متوليان و هيئت امنا در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور از 25 اسفندماه سال گذشته، آغاز شده است و تا 14 فروردین‌ماه جاری، ادامه دارد.

وی از بازدید 9 میلیون و 500 زائر و مسافر نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در پنج روز نخست تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: کارکنان خدوم ادارات مختلف سازمان اوقاف و امور خیریه تحت پوشش قرارگاه طرح نوروزی آرامش بهاری با پیگیری و نظارت مستمر خود تاکنون توانسته‌اند کارنامه قابل قبولی از خود ارائه و رضایت مردم را در نخستین هفته فعالیت نوروزی کسب کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آمار بازدید زائران و مسافران نوروزی از اماکن متبرکه افزود: براساس آمارهای دریافتی از سراسر کشور، استان‌های قم با بیش از دو میلیون و 100 هزار نفر، فارس با یک میلیون و 50 هزار نفر، اصفهان با 950 هزار نفر، مازندران با بیش از 800 هزار نفر، خوزستان با 700 هزار نفر و البرز با نیم میلیون نفر بیشترین تعداد حضور زائران و مسافران در امامزادگان و بقاع متبرکه را به خود اختصاص داده‌اند.

حجت‌الاسلام شرفخانی بیشترین آمار اسکان در امامزادگان و بقاع متبرکه در سراسر کشور را در پنج روز  نخست اجرای طرح آرامش بهاری مورد اشاره قرار داد و افزود: بیشترین آمار اسکان مسافران نوروزی در سراسر کشور با 350 هزار نفر به ترتیب متعلق به استان‌های اصفهان با 35 هزار نفر، سمنان 33 هزار نفر، خراسان جنوبی 32 هزار نفر، لرستان 25 هزار نفر، فارس 20 هزار نفر، بوشهر 16 هزار نفر، و کهگیلویه و بویر احمد 19 هزار و 500 نفر است .

رئیس ستاد مرکزی طرح نوروزی آرامش بهاری تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح آرامش بهاری یکی از ویژه برنامه‌های نوروزی سازمان اوقاف است، استقبال خوبی از این طرح در سال‌های اخیر شده و برنامه‌های متنوعی در امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور در ایام تعطیلات نوروزی در نظر گرفته شده است که پاسخگویی به سوالات شرعی‌، برپایی خیمه‌های معرفت، اقامه نماز جماعت، ایستگاه مشاوره وقف و ... از ویژه برنامه‌های این طرح است.

حجت‌الاسلام شرفخانی ادامه داد: یکی از ویژه برنامه‌های طرح آرامش بهاری برپایی خیمه‌های معرفت در بیش از 793 امامزاده و بقاع متبرکه است که شاهد حضور اقشار مختلف مردم  در این خیمه‌ها هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت‌های متنوع در خیمه‌های معرفت تصریح کرد: غرفه‌هایی که در این خیمه‌ها دایر شده، عبارت از غرفه مشاوره و پاسخگویی به سوالات و شبهات شرعی، کودک و نوجوان و چند رسانه‌ای است که از سوی روحانیون اعزامی از قم اداره می‌شود.

captcha