مسئولان كشور برای تحقق فرمايشات مقام معظم رهبری تلاش كنند
کد خبر: 3585748
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
حجت‌الاسلام قاضی عسکر:

مسئولان كشور برای تحقق فرمايشات مقام معظم رهبری تلاش كنند

گروه جامعه: نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اينكه مقام معظم رهبری در سخنرانی مشهد راهكارهای خروج از گرفتاری‌ها را مطرح كردند، ابراز اميدواری كرد كه در پايان امسال كارنامه بسيار درخشانی از مسئولان كشور را شاهد باشيم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در نخستین ديدار با كاركنان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در سال 96 با مهم و جامع خواندن فرمايشات مقام معظم رهبري در جوار مضجع حضرت علي بن موسي الرضا(ع) تصريح كرد: ايشان تحليل بسيار جامعي از پيشرفت‌های كشور و شرايط اقتصادی جامعه ارائه و راهكارهای خروج از گرفتاری‌ها را مطرح كردند كه بسيار مهم و ارزشمند است و اميدواريم مسئولان كشور و دلسوزان جامعه براي تحقق فرمايشات معظم‌له تلاش كنند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت نام‌گذاری سال96  بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، توليد و اشتغال از سوي مقام معظم رهبري را يادآور شد و با اشاره به توطئه‌های دشمنان براي ضربه زدن به اقتصاد كشور گفت: اين روزها نشانه‌های اين توطئه را به خوبی مشاهده می‌كنيم ليكن به فضل الهی و با حمايت مردم و رهبري خردمندانه رهبر معظم انقلاب و تلاش مسئولان خدوم در كشور اين توطئه خنثي می‌شود و ملت ما يكبار ديگر سربلند از اين امتحان بيرون خواهند آمد. اميدواريم در پايان امسال كارنامه بسيار درخشاني از مسئولان را شاهد باشيم و با اشتغال جوانان راه براي سازندگي، رشد و تعالی كشور بيش از پيش فراهم شود.

وي همچنين با مهم خواندن انتخابات آينده رياست جمهوري ابراز اميدواري كرد كسانی كه از وضعيت فعلی و شرايط امروز جهان غافل هستند از بداخلاقی‌ها دست بردارند و اجازه دهند در محيطی آرام و منطقی، مردم با آرامش كامل پاي صندوق‌هاي رأي بيايند و نامزد مورد نظرشان را انتخاب كنند.

وي تصريح كرد: مقام معظم رهبری صريحا اعلام كردند كه براي ايشان اصل حضور مردم مطرح است و هر كسي را روي كار بيايد تأیيد می‌كنند، شيوه ايشان درگذشته نيز همين بوده و در آينده نيز همين خواهد بود.

نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر اينكه نظر مقام معظم رهبری همواره بر برگزاری حج عزتمندانه بوده است، اظهار کرد: ايشان هميشه تأكيد داشته‌اند حج بايد با حفظ موازين مورد نظر ما برقرار شود چون حج يك واجب شرعی است و نمی‌تواند تعطيل شود.

وی افزود: ما از اول هم اعلام كرديم كه مسئله حج را به روابط سياسی دو كشور پيوند نمی‌زنيم چرا كه حج فريضه دينی و الهی و ركن دين است و بر همين اساس تمام همت خود را بكار گرفتيم تا اين فريضه تعطيل نشود و بحمدالله اين موفقيت حاصل شد.

سرپرست حجاج ايرانی اضافه كرد: در اين دور از مذاكرات هيئت ايرانی به رياست حميد محمدي گفتگوهاي بسيار صريح، سازنده و منطقی را با طرف سعودی انجام داد و بعد از چند بار نامه‌نگاری و گفتگوهاي صريح و روشن نتيجه مطلوب بدست آمد.

نماينده ولی فقيه در ادامه به تفصيل دستاوردهاي مذاكرات در خصوص حفظ عزت، كرامت و امنيت حجاج، نحوه صدور رواديد، امور كنسولي و چگونگی انتقال زائران ايرانی به عربستان و پيگيری امور حقوقی شهدای مسجدالحرام و منا را بيان و تصريح كرد: در موضوع شهداي منا با استدلال‌هايی كه صورت گرفت مقرر شد كه كميته حقيقت ياب به فعاليت خود ادامه دهد تا اينكه ما نظرات و مستندات خود را ارائه كنيم و ما وظيفه داريم در اين زمينه پيگيری‌ها را ادامه دهيم.

وي با تأكيد برا ينكه برخی تصور نكنند كه خدای ناكرده در مورد شهداي منا كوتاهی صورت گرفته است، اظهار کرد: ما نظرمان اين بوده كه قضيه منا بايد در گفتگوهای مستقيم و طرفيني حل شود و الان اين راه در حال بازشدن است و ان‌شاالله از طريق گفتگو خواسته مورد نظر ما درباره شهداي منا نيز تحقق پيدا خواهد كرد.

حجت الاسلام قاضی عسكر با اشاره به اينكه دفتر نمايندگی سازمان حج و زيارت در عربستان به زودي فعال می‌شود، تعداد افرادي را كه سال96 از ايران به حج مشرف می‌شوند بيش از 86 هزار نفر اعلام كرد و گفت: در توافق صورت گرفته برگزاري تجمعات و مراسم دعا در محل اسكان زائران ايرانی همچون گذشته انجام می‌شود.

وي تصريح كرد: توافقنامه حج قطعی شده و به امضاي سرپرست سازمان حج و زيارت و وزير حج عربستان رسيده است و ما اميدواريم امسال حج خوب، عزتمندانه و مطلوبی را داشته باشيم و زائران ايرانی با خاطری آسوده مناسك حج و وظايف دينی و عبادی خود را انجام دهند.

نماينده ولي فقيه با تأكيد بر اينكه توافقنامه حج در شرايط بسيار خوبي به امضا رسيده است، اظهار کرد: طرف سعودي در اين دوره از مذاكرات منطقی برخورد كرد و توافقي كه درنشست و گفتگو با وزير حج عربستان بدست آمد می‌تواند نقطه شروع خوبي باشد تا در آينده نيز مسائل مختلف در حوزه حج را از طريق تفاهم پيش ببريم.

وی هماهنگی ميان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زيارت را بسيار خوب توصيف كرد و با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای كارشناسی هزينه‌های حج سال 96 ابراز اميدواري کرد كه در قيمت گذاری افزايش چشمگيری رخ ندهد.

وی همچنين از كاركنان بعثه، سازمان حج و مؤسسات وابسته خواست كه با تمام توان برنامه‌های مورد نظر را دنبال كنند تا همه كارها به موقع و با دقت نظر انجام شود.

سرپرست حجاج ايرانی به كاركنان سازمان حج و زيارت در تهران و دیگر استان‌ها توصيه كرد كه مراجعان را با روي خوش، صبر و حوصله پذيرا باشند و مردم را خوب توجيه و به آن‌ها اطلاع رسانی کنند و پاسخگو باشند.

وی لزوم استفاده از نيروهای با تجربه و كارآمد در حج سال آينده را يادآور شد و گفت: در برنامه‌ريزی‌ها همه آنچه كه يك حج مطلوب را رقم خواهد زد لحاظ می‌شود و همه با تمام قوت، قاطع و محكم كارها را به پيش ببرند.

نماينده ولی فقيه با اشاره به اينكه مردم نيز از باز شدن راه حج خوشحال هستند، افزود: اگر طرف سعودی در حج آينده خوب عمل كند و مواردي را كه توافق شده است رعايت نمايد و مشكلي پيش نيايد انشاءالله راه براي عمره نیز باز می‌شود.

در ابتداي اين ديدار حميد محمدی، سرپرست سازمان حج و زيارت نيز با اشاره به روند مذاكرات حج 96 تأكيد كرد: انتظارات به حق جمهوری اسلامی ايران در مذاكرات با طرف سعودی مطرح و تأمين شد. اميدواريم در فضايي توأم با شور و نشاط در ميان كاركنان سازمان حج و بعثه شاهد برگزاری حجی عزتمندانه باشيم.

وی از كاركنان بعثه و سازمان حج خواست دست دردست هم و با جديت بيشتر پاسخگوي انتظارات حجاج  و مقام معظم رهبري بوده و خدمات بهتر و بيشتري را به زائران حوزه حج و زيارت ارائه دهند.
captcha