شادی و نشاط از اصول سبک زندگی دینی است
کد خبر: 3585781
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
سخنران حرم مطهر رضوی:

شادی و نشاط از اصول سبک زندگی دینی است

گروه معارف: سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه در هیچ دینی به اندازه اسلام به شادی اهمیت داده نشده است، گفت: شادی و نشاط یکی از اصول سبک زندگی دینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین گلزاده، سخنران و کارشناس دینی، به تبیین نظر اسلام در مورد شادی و نشاط پرداخت و گفت: در هیچ دینی به اندازه اسلام به شادی اهمیت داده نشده است. 
وی تصریح کرد: شاد زیستن یکی از اصول سبک زندگی اسلامی است و در این ایام که ایام بهار طبیعت و عید باستانی ایرانیان است نیز باید با بهره گرفتن از زیبایی‌های طبیعت، شادی و نشاط را در زندگی خود جاری کنیم. 
این کارشناس دینی افزود: بسیاری از افراد، جشن ازدواج خود را در این ایام قرار می‌دهند که البته باید توجه داشت که نباید این مراسم را آلوده به گناه و معصیت کنیم چرا که از منظر اسلام شادی باید در چهارچوب رعایت موازین شرعی باشد. 
وی افزود: ارتکاب گناه در مراسم شادی و سرور از جمله مجالس عروسی باعث بی‌برکتی در زندگی زوج‌های جوان می‌شود بنابراین اطرافیان عروس و داماد باید بدانند با استفاده از وسایل لهو و لعب در مجلس عروسی در واقع زندگی زوج جوان را دچار آسیب می‌کنند. 
این مدرس حوزه ادامه داد: یک زوج جوان می‎‌خواهند یک زندگی پربرکتی را شروع کنند ولی ارتکاب گناه در مراسم عروسی این توفیق را از آن‌ها می‌گیرد و کسانی که در این مراسم کارهای خلاف شرع انجام می‌دهند درواقع به حق آن‌ها ظلم می‌کنند چرا که اگر مراسم بدون گناه برگزار شود چه بسا که خیرات و برکات زیادی نصیب آن‌ها شود. 
وی در ادامه با انتقاد از بانوانی که فقط در هنگام تشرف به حرم مطهر حجاب چادر بر سر می‌گذارند، ابراز کرد: آیا این افراد نمی‌دانند امام معصوم حجت خدا بر روی زمین و همیشه و در همه جا ناظر بر اعمال آن‌ها است. 
حجت‌الاسلام گلزاده رعایت حجاب توسط زنان را باعث خشنودی قلب مطهر امام رضا(ع) دانست و ابراز کرد: آن حضرت حتی وقتی کسی در شهری دیگر هم مرتکب گناه شود او را می‌بیند. 
وی بیان کرد: همه شئون زندگی ما باید با سبک و سیره زندگی اهل بیت(ع) سازگار باشد و در این ایام که ایام عید نوروز و ایام شادی است باید سعی کنیم شادی‌های ما به گونه‌ای باشد که مورد رضایت اهل بیت(ع) باشد و این شادی را به گناه و معصیت آلوده نکنیم. 
خطیب حرم مطهر رضوی محافظت از زیبایی‌های طبیعت را یکی دیگر از مواردی دانست که باید در این ایام به ان توجه کنیم و اظهار کرد: طبیعت یکی از جلوه‌های رحمت الهی و متعلق به همه مردم است و نباید در موقع تفریح و گشت و گذار در طبیعت به آن آسیب برسانیم.  
captcha